HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK

Endurance OAGB 1. futam – G1

A HCK és az OAGB szezonnyitó futama után 2 héttel megrendezésre került az Endurance sorozat nyitó futama is. Az első futamon a nagy esélyesek közé sorolhattuk a Prokart Racing Team-et és a Kartfanaticsot. Nagy meglepetés hogy a tavalyi bajnok, a Team Hungary nem nevezett a futamra. Lássuk mi történt az első versenynapon.

Az időmérő edzésen a legjobbnak a Prokart Racing Team bizonyult Dergez Bercivel és Lencsés Bálintal a fedélzeten. A második helyre a Boldizs-Szabó páros kvalifikálta magát, míg a harmadik helyről a Kartfanatics jöhetett. A 4. helyen a B & W Racing, míg az 5. helyen a BTTH Racing végzett az időmérőn.

A rajtnál a mezőny gond nélkül eljött, az első 2 körben nem lehetett előzni onnantól kezdve viszont kék zászló volt érvényben és a gyorsabb pilótát el kellett engedni. A Prokartnál Dergez, míg a Kartfanaticsnál Topor kezdte az etapot. Köztük volt beékelődve a BRSZ csapatból Szabó. A 2. kör után kék zászló lengetésének hatására Toport elengették és mehetett Berci után az élen. Az első cserét követően a lemaradása a Kartfanaticsnak nem volt ledolgozhatatlan. Mi sem bizonyította ezt jobban, mint hogy Csáki Zoli az etapjában 10 másodpercet ledolgozott így alig volt 5 mp a két csapat közt. Menetközben a B & W Racing feljött a harmadik helyre, megelőzve a BRSZ Racing Teamet. Hrenkó András és Lovassy Árpi alkotta duó is előzött egyet, a negyedik helyen gokartoztak.

A mezőny végén a Balogh – Stenger páros jött fel két helyet így a hatodik helyen haladtak. A  futam hevében több koccanás és falba állás is történt, mégis a legszerencsétlenebb helyzetbe a Kartfanatics és Topor Kálmán került, amikor a célegyenes végén kitört a gép jobb első kereke és falba csapódott Kálmán. Szerencsére a pilótának nem esett komolyabb baja, ezt a gépről nem mondhattuk el hiszen törött kerékkel nem tudott tovább haladni így gyorsan a boxba sietett és a cseregépbe beleülve folytatta a versenyt. A lemaradásuk 1 kör volt, de hátra volt még másfél óra a versenyből. A középmezőnyben is történtek helycserék akár csak a mezőny végén. A versenyt végül 21 másodperces előnyel a Prokart Racing team nyerte meg a Kartfanatics előtt. A dobogó legalsó fokára a B & W Racing álhatott fel. A 4. lett a BRSZ Racing, az 5. a BTTH Racing, a 6. a Hungit Logistic, a 7. a Drag Stars végül a 8. helyen intették le a Black Army csapatot. A versenyben futott leggyorsabb kör Lencsés Bálint neve mellé köthető, 33,525-el. A futam után megkérdeztük a dobogós csapatok 1-1 pilótáit mit gondoltak a futamról.

Nyilatkozatok:

1. hely – Lencsés Bálint(Prokart Racing Team):

„Dergez Bercivel álltunk össze hogy közösen repítsük fel a Prokart Racinget a dobogó legfelső fokára, az Endurance OAGB-ben. Meglepetésünkre a Team Hungary visszavonta a nevezést. A kvalifikáción nem taktikáztunk, mert nem volt értelme, hiszen most az jön ki elsőként a boxba, aki utolsóként állt fel a rajtrácsra. Egy jó géppel megkezdtük az első futamot, folyamatosan növeltük a távolságot. Folyamatosan váltottuk az etapokat Bercivel, a rendkívüli szmogra való tekintettel. Azonban a Kartfanatics magára talált az egyik etap végén és átvette a vezetést. Ám nem tartott sokáig egyeduralmuk, mivel pár kör elteltével a cserék következtek. Nem teljesen értettem, hogy mi történt, de amikor Berci kijött és cseréltünk, már ismét vezető pozícióban voltam és innentől kezdve nem volt nehéz dolgom. Ebben az etapban +21 mp előnyt autóztam ki a 2. csapattal szemben. Ezt követően Berci az egyes gépben nagyot ment, külön dicséret azért az etapért. Amikor Kálmán a hatos géppel haladt a 2. helyen, több, mint egy körrel mögöttünk egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy a célegyenes végi falban áll. Nem értettem hirtelen mi történt, aztán később megtudtam, hogy a hátsó kerék mondta fel a szolgálatot Kálmi gokartjában. A 4-es gokart lett berakva helyette, amivel mi jól jártunk. Én mentem vele, és már a boxban éreztem az első gáznyomásra hogy ez harapni fog. Elképesztő talán, hogy ehhez egy kitűnő futómű párosult. Persze tökéletes nem lehet minden, így fékem nem volt túl sok. Úgy taktikáztunk, hogy ebben az etapban súly nélkül mehessek. A 2. körömben már megcsináltam az abszolút legjobb kört. 33,525 lett talán a leggyorsabb köröm ebben az etapban, ami a leggyorsabbnak mondható. Az etapom utolsó 7-8 körében valami történhetett a géppel, mivel egyenes végén már nem forgott ki, befulladt, helyenként kihagyott, az utolsó két körben olyan másfél 2 mp-el lehettem lassabb. Jött az utolsó etap. A kartfanatics visszavette a kört, így körön belülre kerültek. Berci a 10-es géppel ment, ami nem volt túl acélos, de ebből a gépből is kihozta a maximumot. Gratulálok mindenkinek! Várjuk a következő fordulót!”

2. hely – Nyuka Gabi – Csáki Zoli(Kartfanatics):

„ Nagyon vártuk az endurance OAGB idei szezonját,hiszen a 2011-es terem gokart vb-t is megjárt csapat idén átalakult. 2012-ben Topor Kálmán-Víg Atis-Csáki Zoli-Nyuka Gábor négyesből áll a csapat. A G1-re Atis kapott „kimenőt” Az időmérőn nem volt túl sok szerencsénk, hiszen 3 gépből 2 gyengével kellett mennünk, a harmadik helyre kvaliztunk, miután a felfújt hátsó gumival több, mint másfél másodpercet sikerült javítani az utolsó részben újrafutott 5 körben. A versenyt TK kezdte egy közepes géppel, hamar feljött a második helyre és üldözőbe vette a ProKart team versenyzőjét, Dergez Berci. Innentől kezdve tulajdonképpen a mi csapatunk csak a Lencsés-Dergez párossal volt elfoglalva. A harmadik etapban sikerült megelőzni őket, de a negyedik etapban, visszaelőztek minket és itt kaptunk egy kört. Később nőtt a különbség, de ez köszönhető volt a gép különbségeknek is, hiszen ők a végére kapták a gyengébb gépeket. A verseny 2/3-ánál történt egy baleset, pont az etap utolsó körében, csere előtt. Kiszakadt a jobb első kereke a 6-os gépnek, szerencsére Kálmán nem ütötte meg magát, pedig komoly baleset lehetett volna belőle, hiszen a legtempósabb résznél szenvedtük el mindezt. Ezután betettek egy tartalék gépet, mely kb. legalább 5 tizeddel volt gyorsabb, mint amit kaptak volna. Az utolsó előtti etapban ment nálunk a legkönnyebb pilóta, Csáki Zoli személyében, a legerősebb géppel. Alap esetben az etapja elején már meg kellett volna előznie a Bálintot, ezzel visszavenni a kört és az etap végére kb. 15-20 másodperces különbségre felzárkózni. Ehhez képest nemhogy közeledtünk, hanem távolodtunk is. Az utolsó etapra hagyták a leglassabb gépet, melyre Kálmán folyamatosan jött fel, megelőzte és a végére kialakult a 23 másodperces különbség. Összességében az kell mondjam, hogy nagyon jó csata volt, bár még jobb lett volna, ha minden rendben van és mindenki megy minden géppel. Sajnos már sosem tudjuk meg mi lett volna, ha…. Gratulálok a ProKart Team-nek, Nagyon jól mentek!”

3. hely – Vincze András(B & W Racing):

„Jól indult a vasárnapi nap: az edzést sikerült megnyernem, az első két időmérőt pedig a második helyen fejeztük be. A harmadik időmérő már nem sikerült valami jóra, ha jól emlékszem csak a 7. helyre futotta, végül összesítve a 4. helyet szereztük meg, amit alapvetően pozitívan értékeltem, még akkor is, ha az „elvesztett” 2. hely miatt keserédes volt ez az öröm. Ákos remek rajttal rögtön az elején javított egyet a rajtpozíciónkon, majd eleinte a BTTH Racing-el (Hrenkó-Lovassy), későbbiekben pedig a BRSZ csapatával (Boldizs-Szabó) csatáztunk a 4. illetve a 3. helyért. Nagyjából a futam közepénél vált egyértelművé, hogy a dobogó reális célnak tűnik és ezért keményen csatáztunk a BRSZ csapatával. Ákos remek tempót diktált az etapjaiban, számomra pedig 2x is a gyengébbik gokartokkal kellett kimennem így egy pillanatra sem pihenhettem: megpróbáltam minden körömet úgy megtenni, mintha időmérőznék, ezzel csökkentve az időveszteséget a többiekhez képest. Végül az utolsó előtti etapban sikerült leköröznöm Bencét (BRSZ) és ezzel lélegzetvételnyi levegőhöz juttatva a csapatunkat. Az utolsó etapban némi izgalomra adott okot, hogy Ákos beragadt a falba, de hamar visszatért a pályára és végül biztosan hozta a 3. helyet, ezzel megszerezve a Black & White Racing első dobogós helyezését – rögtön a szezonnyitó futamon.”

Gratulálunk a győzteseknek és a dobogósoknak, valamint a BTTH Racing és a BRSZ csapatának a remek versenyért, ami kellően izgalmassá tette a vasárnap délelőttünket!”

 

Szerző: Rátkai János