Endurance 2. futam – Hungaroring rev.

Maratoni megmérettetésre készülhetett az OAGB Endurance Bajnokság mezőnye, a Hungaroring Kart Center pályáján, hiszen összesen 12 csapat nevezett a sorozat második állomására, így 4 órás lett volna a versenytáv. Végül 2 csapat visszalépett az indulástól, így összesen 10 alakulat vágott bele, az így „csak” 3 óra 40 perces versenytáv teljesítésébe. A verseny utolsó etapjai már sötétben zajlottak, és bár a pálya megfelelő kivilágítással rendelkezett, bizony voltak olyan kanyarok, ahova a versenyzők szinte „vakon” mentek be, mely megfejelve a 0 fok körüli hőmérséklettel, komoly kihívások elé állította a versenyzőket.

20130407_hungaroring_oagb_1060_stdAz időmérő edzésen a Kovács György, Szetei Gergely és Szűcs Gergő alkotta, Excelsior Racing nevű csapat hódította el a pole pozíciót, megelőzve ezzel a B&W Racinget, akiket Nagy Koppány, Molnár György és Vincze András képviseltek. Nem sokkal maradt el a címvédő, Prokart csapata a második helyezett B&W-tól, akik a 3. legjobb időt teljesítették, Lencsés Bálint, Mihály Krisztián és Riba Krisztián felállásban. A 4. és 5. helyre két, kétfős csapat kvalifikálta magát, elsőként a Hrenkó András és Lovassy Árpád nevével fémjelzett BTTH Racing, majd az újonc, de nem újoncokból álló BID Racing, ahol Bozó Katalin és Ittzés Zsigmond álltak rajthoz. A szokatlanul népes mezőnyben a 6. és 7. helyre a Whowhat Team (Abuzant Gábor, Hámori Marcell, Kocsik Balázs) és a NARASA Racing (Németh Attila, Racskó Adrián, Petravich Sándor) kvalifikálta magát. Nem sikerült jól az időmérő a Csáki Zoltán és Víg Attila által képviselt Kartfanatics csapata részére, hiszen a nyolcadik legjobb időt tudták autózni az időmérőn (Nyuka Gábor és Topor Kálmán ezúttal Lengyelországban, a Lengyel Teremgokart Bajnokságon (PIKC) vettek részt, az ott elért kiváló eredményekhez ezúton is gratulálunk!). A kilencedik helyről a Mátyásföldi Gokart Egylet (Juhász Zsolt, Murvai Tamás, Tóth), a tizedikről pedig a Blind Mice Motorsport (Rubi, Csányi, Szabó) indulhattak. A repülőrajtot követően kezdetét vette a 3 óra 40 perces küzdelem, ahol a végső győzteseknek három területen kellett kiemelkedőt alkotniuk: sebesség, taktika és kitartás. Az első etapban a már szokott módon, az élen haladók nagyon egyben voltak és szinte körről körre adták át egymásnak a vezető helyet. Eközben a Kartfanatics csapata tudott felzárkózni az élen haladókra. A verseny felénél már egyértelmű volt, hogy a győzelemért az Excelsior Racing fog összecsapni a Prokart csapatával, a dobogó harmadik fokáért pedig a Kartfanatics és a B&W fog megküzdeni egymással. Ugyan az Excelsior Racing több etapon keresztül vezette a versenyt, végül kénytelen volt „átadni” a győzelmet a Prokart csapatának, akik 452 kör megtétele után, 18 másodperccel előzték meg a rivális Excelsior Racinget. Két kör hátránnyal, és 16 mp előnnyel a B&W Racing idei első dobogóját szerezte meg, megelőzve a 4. helyen befutó KartFanaticsot. A befutó további sorrendje: BID Racing (5), BTTH Racing (6), Whowhat Team (7), NARASA Racing (8), Blind Mice Motorsport (9) és a Mátyásföldi Gokart Egylet (10). A verseny leggyorsabb körét a futamgyőztes Prokart jegyezte, idejük 27,298 lett.

 

Dobogósok, nyilatkozatok

 

img_2538_std1. helyezett – Prokart Racing (Mihály Krisztián):

„Riba Krisszel kiegészülve Jani mínusszal vágtunk neki a hungaroringi endunak. Bálint egész nap jól ment, nyert két versenyt, Riba Krisz pedig egy kis gyakorlás után behozta a kvalis gépünket a harmadik helyre, egy tizeddel elmaradva a poleos Excelsior csapattól. Mihály Krisz úgy döntött, hogy inkább ebédre költ, ezért a kvalin ment először hétvégén a pályán. Szóval a harmadik helyről indultunk. Nem volt egyszerű futam. Annyit matekoztunk verseny előtt, hogy minden egyes új ötlettel felülírtuk az előzőket és a végén már mi sem tudtuk, mit akarunk. Olyannyira vicces taktikát választottunk, hogy a verseny közepén majd két kör hátránnyal voltunk a második helyen, köszönhetően a 100 kilo feletti etapjainknak. Bíztunk abban, hogy az utolsó pár etapban lesz valami előnyünk súlytalanul az egyre hűvösebb pályán és szerencsére bejöttek a logaritmikus gyökvonások. A hátrányt ledolgozva, kicsit több, mint fél körös előnnyel intette le Bauer pályamester Krisztián Bálintot az estébe hajló 4 óráson. Gratulálunk a többi csapatnak, legközelebb nem szeretnénk ennyit izgulni.”

2. helyezett – Excelsior Racing (Szetei Gergely):

„Hungaroring, 11 csapat, késő délután és hegyeket elárasztó motiváció-cunami. Így vágott neki az Excelsior Racing csapata a szezon második csapatversenyének, ahol se a csapatfelállás, se a cél nem változott. Bár az alakulatunk még mindig rutintalannak számít a Többi, sok versenyt megjárt csapat között, ez nem szegte kedvünket, hogy megcélozzuk a legelőkelőbb helyezést, az időmérőn és a versenyen is. Egy merész taktikával sikerült felülkerekedni az ellenfeleken a kvalifikáció során, így a mezőny Gyuri vezetésével indulhatott el. Aztán teltek-múltak az órák, miközben a levegőhűlt, de az izgalmak fokozódtak. A verseny elején voltunk harmadikok is, aztán sokáig vezettük a versenyt, de a végén át kellett adni a helyünket a hiperűrsebességre kapcsoló Prokartnak. Újra a 2. hely jutott nekünk, ami miatt vegyes érzéseink vannak. Gratulálunk minden csapatnak! A következő napok az adatok elemzésével és a különböző taktikák átgondolásával fognak telni, (a további összecsiszolódás mellett, természetesen) hogy aztán újult erővel, de változatlan harci kedvvel ostromolhassuk meg Csömör várát, a győzelem reményében.”

3. helyezett – B&W Racing (Nagy Koppány):

„Őrült király verseny volt. Második helyről indultunk, rövid ideig vezettük is a versenyt, majd toltuk a talyigát köményen, és oda is pörköltünk rendesen. Így aztán nagy versenyben sikerült magunk mögé utasítanunk a fáradt Csáki-Víg párost, s közel négy órával a start után idén először álltunk dobogóra. Grat mindenkinek!”

4. helyezett – KartFanatics Hungary (Csáki Zoltán):

“Gaba és Kálmán vendégszereplésen volt Lengyelországban, ezért Atissal ketten nyomtuk most az endut. A tervezett kezdés jó szokás szerint csúszott, érdekes volt, hogy sikerült még két szabadedzést is beszúrn…i, a futam előtt, majd ezután még gumikat is cserélgettek. Számunkra érthetetlen módon nem a bajnokság állása szerint volt a géphúzás, hanem nekünk maradt két gép: az egyik gyenge, a másik pedig nem túl acélos és ráadásul az 5 futamból csak a legelsőn ment. Mondhatni elég hideg volt! A végére nagy nehezen sikerült belőle kipofozni egy 8. helyet érő időt. A futamot én kezdtem és sikerült feljönni a 4. helyre. Atis sajnos az első kiállásnál bóját érintett, ezért kaptunk egy 10 másodperces büntit, a következő szakasznál ismét visszajöttünk a negyedik helyre. A verseny vége előtt körülbelül egy órával a 3. helyen álltunk, és körön belül voltunk a Prokarttal. Sajnos a végén Atis a gyenge 12.-essel sokat kapott az idő közben begyorsult mezőnytől. A kb. 7 mp előnyből közel fér kör hátrányunk lett, ami annak is köszönhető volt, hogy a cserék szerelés miatt csúsztak és ezért 5-6 körrel tovább kellett szenvednie a legbotrányosabb géppel. A végén féilg vakon sikerült még egy jót körözgetni a begyorsult kettessel és hiába értünk utol és előztünk 8 gépet egyik se az előttünk álló volt. Jó lett volna ismét felkapaszkodni a dobogóra, de ezúttal nem sikerült. Viszont egy kis vigasz, hogy mi lettünk a legeredményesebb kétfős és a legjobb túlsúlyos csapat Következő futamra az elsődleges cél a 90 kilós átlagsúly és dobogós helyezés, az se baj ha nem a legalsó fok!”

 

A rendkívül hosszúra nyúlt, ámde az utolsó másodpercekig rendkívül izgalmas hungaroringi verseny után, a mezőny május 19-én Csömörre látogat, ahol a Kart Farm pályáján, fordított irányban csapnak össze a győzelemért. Nevezni már természetesen lehet, az info@amatorgokart.hu címen, mindenkit szeretettel várunk!

 

Szerző: Vincze András