Hobby Cart Kupa 2013 – a szezon

Mozgalmas és eseménydús évet hagy maga mögött a Hobby Cart Kupa mezőnye, ahol hosszú idő után ismét mindegyik kategóriának más és más bajnoka lett. Az idei év rengeteg momentuma közül, a bevezetőben elsőként azt emelném ki, hogy a korábbi Rimo EVO 4-es gépparkot leváltották az akkor másfél éves Sodi GT4-esek, melyek egyenesen Belgiumból, az eupeni pályáról érkeztek, ahol többek közt 2011-ben teljesítettek szolgálatot a Teremgokart Világbajnokság (IKWC) futamain. Az új géppark mintegy hírnök szolgált és alapozta meg az izgalmas 2013-as szezont, melynek eseményeit madártávlatból, a számok tükrében vesszük górcső alá, kategóriákra lebontva.

 


 

 

Light kategória
A bajnokság végeredménye

 

hck_szezon_light

 Nehezen indult az év a light kategória számára, de az év második felétől kezdve már stabil nevezőszámmal álltak rajthoz a versenyeken. A bajnoki címért Schmickl Balázs és Kacskovics Krisztián szálltak harcba, kettejük csatája pedig a szezonzáró futamon ért véget, Balázs győzelmével. Mindkét versenyző rendkívül stabil teljesítményt nyújtott az év során, hiszen míg Balázs 10 dobogós helyet szerzett, melyből 4 annak legteteje lett, addig Krisztián a 12 futamból pusztán egy, az utolsó előtti versenyen nem tudta feltornázni magát a pódium valamely fokára, ami pedig a győzelmek számát illeti, az idei évben kétszer pillanthatta meg elsőként a kockászászlót. Keceli Tivadar ugyan négy futamot kihagyott az évben, de amikor rajthoz állt, csupán egyszer nem állhatott dobogóra, és 3 győzelemmel a neve mellett végül az összetett harmadik helyet szerezte meg a light kategória bajnokságában. Tivadar egyébként Nagy Marcellal volt csatában, aki háromszor állhatott a dobogón, melyből a legjobb két második hely lett. Az ötödik helyért Joó Botond és Hange László csatáztak, mely előbbi győzelmével ért véget – Botond az idei év során egyszer állhatott fel a dobogó második fokára. A dobogósok táborát erősíti még Balogh Zoltán, aki 3 győzelmet szerzett, valamint Walter Gergő, aki egy ezüst trófeával térhetett haza.

 

hck_dobogo_light

 

A kategória edzésmenője Schmickl Balázs lett, aki összesen 5 alkalommal állhatott fel a rajtrács elejére, a második legjobbnak pedig a 3 rajtelsőséget szerző Balogh Zoltán bizonyult. Keceli Tivadar kétszer, Nagy Marcell valamint Kacskovics Krisztián pedig egyszer-egyszer várhatta a legelőkelőbb helyről a verseny megkezdését.

 

hck_pole_light

 

A verseny leggyorsabb köreire pillantva azt láthatjuk, hogy Keceli Tivadar tudott a legtöbbször a leggyorsabban teljesíteni egy kört a 15 perces versenyeken, szám szerint négyszer. Mögötte a második és harmadik helyen, 3-3 leggyorsabb körrel a nevük mellett Schmickl Balázs és Kacskovics Krisztián osztoznak, Balogh Zoltán valamint Walter Gergő pedig egy-egy alkalommal tudta felmutatni ezt a bravúrt az év során.

hck_lk_light

 

Nyilatkozatok

 

Kacskovics Krisztián (2. hely):

„Véget ért az első szezonom a HCK-ban és végül is elégedett lehetek, igaz hogy lecsúsztam a bajnoki címről de ez úttal is szeretnék gratulálni Balázsnak a bajnoki címhez. Jót küzdöttünk idén, nem is gondoltam volna, hogy az utolsó futamig esélyem lesz a bajnoki címre. Az utolsó futam előtti héten sokan tartották bennem a lelket mert szépen lassan kezdtem elpártolni a kategóriától, mert jövőre már nem fogok ott indulni, hanem a 2-es ben. De végül addig addig győzködtek hogy harcba szálltam a bajnoki címért. Kicsit “félve” érkeztem meg a pályára ugyan is nem nagyon feküdt nekem a Hungarokart új vonal vezetése de végül nagyon megszereztem. az időmérőn sajnos kibabrált velem a sors, mert sokat kellett várnom hogy elindulhassak, mert egy kis gond akadt az időmérő rendszerrel és emiatt sem sikerült jól az időmérőm amivel egész évben hadilábon álltam. A futamon hoztam egy stabil 3. helyet ami nem volt nekem elég, de az utolsó körig küzdöttem. Úgy érzem, hogy az idei 11 dobogóból ez volt a legkeserédesebb. Egy szó mint száz szép évet zártam sikerült két futamot megnyernem egyiket a kedvenc pályámon a Hungaroringen. Nagy lendülettel várom már a jövő évet és a -es kategória kihívásait bár egy dolog nagyon fog belőle hiányozni vagy inkább valaki, mégpedig Vincze Andris ugyanis megnyerte a kategóriát (amiért szeretnék még egyszer gratulálni )és emiatt nem indulhat többet a HCK-ban. Ha volt valami gondom volt egy pályán mindig tudott valami olyan trükköt mondani amivel rengeteget tudtam javulni és szerettem volna jókat küzdeni ellen de talán ez a nap is el fog jönni de az már AGB-ben!”

Joó Botond (5. hely):

„Az újonc idényemben 7 futamon vettem részt. Legrosszabb helyezésem 6.hely ( Kart Farm rev.) ,legjobb 2. hely ( Hungarokart k-b normál irány.). Amikor a Bajnokság a 3. futamot rendezte, én akkor ültem életemben 2.- szor gokàrtban. Az 5. futamon indultam először , 5.lettem. Minden új volt, de nagyon megtetszett a dolog , és onnantól egy futamot kivéve mindegyiken részt vettem. Nagyon örülök az évvégi helyezésemnek, annak, hogy a gokartot, a Bajnokságot választottam. Jövőre a cél a bajnoki dobogó és egy futam győzelem. A light mellet szeretném pár futamon kipróbálni az 1-es katot. Gratulálok minden díjjazottnak!”

Hange László (6. hely):

„Nem az első versenyen csatlakoztam a bajnoksághoz, hanem pár futammal később, természetesen nem voltak nagy elvárásaim, megpróbáltam magamból kihozni a maximumot amit csak lehetett, illetve hozzá szoktassam magam a körülményekhez. Ilyenkor mindig egy idézet volt a fejemben, még pedig Ayrton Senna-tól:”Csak azoktól tanulhatok, akik tudnak, és csak tőlük tanulva kerekedhetek föléjük.” Jövő évre koncetráltam inkább, és meg is próbálok majd egy egész szezont végig menni, meglátjuk majd, hogy mi fog kisülni belőle. Az idei 6. helyezésemmel megvagyok elégedve, mert igazából rosszabra számítottam. Gratulálok mindenkinek, és sok sikert a következő szezonhoz!”

 


 

 

Lány kategória
A bajnokság végeredménye

hck_szezon_lany

 

Nehéz évet tudhat maga mögött a lányok bajnoksága, hiszen fennállása óta most először került sor arra, hogy futamot halasszanak el a kevés nevezőszám miatt, mindezt ráadásul kétszer, ugyanazon a pályán, a kőbányai hangár utcában. Ettől eltekintve azonban izgalmas versenyeket láthattunk a hölgyektől, ahol Bozó Katalin már az utolsóelőtti versenyen megszerezte a bajnoki címet – tette ezt annak ellenére, hogy fő riválisával, Csáki Tímeával szemben eggyel kevesebbszer állhatott dobogóra. A megoldás kulcsa a győzelmek számában keresendő: míg Tímea kétszer állhatott a dobogó legfelső fokára, addig Katának ötször sikerült ez a bravúr. György Anettnek – kinek neve többeknek az FIA Lotus Ladies Cup bajnokságából is ismerős lehet – sikerült a tavalyi évhez hasonlóan a bronz kupát elhoznia és összesen háromszor állhatott dobogóra, melyből a legjobb két második hely lett. Első dobogós helyének megszerzése ugyan még várat magára, azonban stabil teljesítményének köszönhetően Mártai Cintiának sikerült megszereznie az összetett negyedik helyet. Gaál Zsófia, a tavalyi év lány kategória bajnoka mit sem vesztett tempójából: 3 indulással és 3 győzelemmel a neve mellett végül a bajnoki ötödik helyen végzett, megelőzve ezzel a szintén több futamot kihagyó Fazekas Kittit, akinek egy harmadik helyet sikerült az idei évben szereznie. Az első hatba ugyan nem kerültek be, de dobogós helyeik miatt mindenképp érdemes megemlíteni még Ungi Anettet és Bencze Tündét, akik egyaránt két dobogót szereztek, valamint Garamvölgyi Nikolettet és az újonc Bíró Zsókát, akik egy-egy alkalommal állhattak dobogóra az idei évben.

hck_dobogo_lany

 

A lányok bajnokságában meglehetősen kevés, összesen három különböző versenyzőt láthattunk a rajtrács élén. Bozó Katalint öt alkalommal, míg Gaál Zsófiát háromszor, Csáki Tímeát pedig kétszer. Kata így darabra pontosan ugyanannyi alkalommal várhatta az első helyről a versenyek megkezdését, mint Schmickl Balázs (Light), vagy Kocsi Viktor (IV).

 

hck_pole_lany

 

A leggyorsabb körökre pillantva Bozó Katalin fölényét láthatjuk, aki 6 alkalommal bizonyult a leggyorsabbnak versenytávon, mögötte a második helyen Gaál Zsófia végzett, aki 2 alkalommal futotta meg a leggyorsabb kört. A harmadik és negyedik helyen Csáki Tímea valamint György Anett állnak, egy-egy leggyorsabb körrel a nevük mellett.

hck_lk_lany

 

Nyilatkozatok

 

Bozó Katalin Krisztina (1. hely):

Pozitívan indultam neki az idei évnek, és ez a hozzáállás végigkísérte az egész szezonomat. Sajnos az első versenyt ki kellett hagynom, úgyhogy én a G1-ben kezdtem a szezont. Itt sikerült is nyernem ami egy nagy löketet adott az egész évre; itt határoztam el, hogy idén ha törik ha szakad bajnok leszek. Az elhatározásból valóság lett, a célomat ezzel elértem, aminek természetesen nagyon örülök. De nekem a legpozitívabb élményem az, hogy a versenyeken rengeteg nagyszerű emberrel ismerkedhettem meg és sok új barátra tettem szert. A célom jövőre az ÖTSM-ben indulni. Remélem már végre összejön valami. :)”

Mártai Cintia Gréta (4. hely):

„Év elején az volt a célom, hogy jobb helyezéseket érjek el, mint tavaly a 11-12. futamon, amelyek számomra az első versenyeket jelentették. Szerintem ez valamilyen szinten sikerült is, de azért örültem volna, ha év közben dobogóra állhatok. 🙂 Meg vagyok elégedve a teljesítményemmel, viszont jövőre mindenképpen szeretnék még jobb eredményeket elérni. Örülök, hogy év végére sikerült a 4. helyig jutnom és remélem, ebből lesz még jobb is. Gratula a lányoknak és a többi kategória versenyzőinek is. ;)”

 


 

 

I. kategória
A bajnokság végeredménye

hck_szezon_i

 

A kategória bajnokságát az idei évben három névvel lehetett fémjelezni: Naményi, Csernik és Miklósi. A három versenyző rendkívül szoros csatát vívott a bajnoki cím megszerzéséért, melyet végül egy drámai utolsó futamon Naményi Gergely szerzett meg az újonc Csernik Csaba, valamint Miklósi Tibor előtt, akik pontegyenlőséggel végeztek a második valamint harmadik helyeken. Gergely 6, Csaba 5 Tibor pedig 4 alkalommal állhatott dobogóra az idei évben, melyből Gergely háromszor, Csaba és Tibor pedig két-két alkalommal láthatta meg elsőként a kockászászlót. Csóka Ferenc bár gyakran került a tűz közelébe, de az első félévben végül csak egy dobogós helyet sikerült szereznie, egy erős hajrával azonban egészen az összetett negyedik helyig kapaszkodott fel, összesen három dobogót szerezve a 2013-as szezonban, melyet igazságosan osztott el: a dobogó mindhárom fokát megjárta az idei év során. Ugyancsak 4 dobogót szerzett az ötödik helyezett Nagy Milán, akinek a legjobb helye egy ezüst kupa lett, a két második helyet szerző Virágh Péter pedig a hatodik helyen zárta az idei évet. A 2013-as évben dobogót szerző versenyzők tábora igencsak népes az egyes kategóriában, hiszen összesen 14 különböző versenyző vehetett át valamilyen serleget a futamokat követően. Garamvölgyi Nikolett kétszer állhatott dobogóra, abból mindkét alkalommal annak legtetején, de a kétdobogósok táborát erősíti Sebestyén Róbert, Balogh Zoltán, Virágh Péter és Gaál Zsófia is – közülük Zoltánnak és Róbertnek sikerült egy-egy alkalommal a dobogó legfelső fokára felállnia. Egy-egy alkalommal állhatott dobogóra Bozzai Dávid, Krémer Márk, Raffay Kristóf és Jerkó Patrik is – érdekesség, hogy mind a négyen a dobogó legalsó fokát szerezték meg.

hck_dobogo_i

 

A hármas csata nemcsak a dobogóknál és a pontszámoknál látszódott meg, de a pole pozícióknál is: Naményi Gergely Csernik Csabával osztozik az első helyen, mindketten három rajtelsőséget mutattak fel az év során, míg Miklósi Tibor két alkalommal vághatott bele a versenytávok teljesítésébe az első rajtkockából. Csóka Ferenc, Virágh Péter, Gaál Zsófia és Garamvölgyi Nikolett pedig 1-1 alkalommal bizonyult a leggyorsabbnak a kvalifikációs futamok során.

hck_pole_i

 

Összesen 7 versenyző iratkozott fel a leggyorsabb kört megszerzők táborába, kik közül Csernik Csabának sikerült a legtöbbször, a leggyorsabban teljesítenie egy kört versenykörülmények között. Naményi Gergely három alkalommal bizonyult a leggyorsabbnak, míg Miklósi Tibor, Virágh Péter, Sebestyén Róbert, Krémer Márk és Zsigri Márton egyszer-egyszer mutatta be ezt a bravúrt a 2013-as szezonban.

hck_lk_i

 

Nyilatkozatok

 

Csernik Csaba (2. hely):

„Az első évem volt a bajnokságban, nagyon örülök, hogy neki vágtam év elején. Úgy érzem rengeteget fejlődtem az év elejéhez képest. Előtte években már volt siker élményem, céges bulikon, baráti körökben, ezért úgy indultam neki, hogy a dobogó a cél év végén. Az első verseny nagyon rosszul sikerült, hetedik helyre qvaliztam és végül a 6. helyen értem célba, nehéz volt feldolgozni. A második verseny viszont kárpótolt G1-be. Egy hibátlan szombati napot zárhattam. Pole, győzelem, leggyorsabb kör. A nyári futamok nagyon jól mentek, sikerült a 4.helyről feljönnöm a 2.helyre a bajnokságban. Naményi Gerivel az utolsó versenyeken rengeteget csatáztunk. Hungaroring rev, Battaring rev, Hungarokart rev, csak, hogy néhányat említsek amikor dobogós pozicíókért versenyeztünk. Ezeken a versenyeken drága pontokat vesztettem, de viszont annál többet tanultam. Második helyen végeztem végül.Nagyon örülök, hogy a kitűzött célt sikerült elérnem, de úgy érzem kell még 1 év HCK az AGB-hez. A célok már megvannak a jövő évre. Találkozunk a HCK 1-es kategóriában februárban.”

Csóka Ferenc (4. hely):

„Szerettem a 2013-as évet, elégedett vagyok a 4. helyezéssel. Egy győzelem, egy második , egy harmadik, öt negyedik hely, két közepesen sikerült és két nagyon elrontott futam van mögöttem. Nem mondom, hogy nem sikerülhetett volna jobban az év, de köszönhetően az erős ellenfeleimnek, nagyon izgalmas és változatos versenyeken vagyunk túl. A kedvenc futamom a 9. futam volt, a Hungaroringen, amikor Geri mögött a második helyen értem célba. Ezen a versenyen éreztem magam a legjobban, köszönhetően a különleges helyszínnek és a nagyon izgalmas versenynek. Minél jobban próbálok felkészülni a 2014-es évre, tanulni a hibáimból és még inkább megnehezíteni ellenfeleim dolgát. Gratulálok Gergelynek a győzelemhez, gratulálok Csabának, Tibikének, és a többieknek!”

Nagy Milán (5. hely):

„Egy felettév változatos szezont tudhatok magam mögött, hiszen még a kezdetekkor az sem volt biztos, hogy ezt az idényt végig fogom csinálni, azt leszámítva, hogy ez volt az első évem amatőr gokartban. Az első versenyeken nem igazán sikerült felvennem a tempót az élmezőnnyel, ráadásul jó pár versenyt ki is kellett hagynom, viszont nem adtam fel és igyekeztem a legtöbbet kihozni magamból. Aztán a dolgok a csömöri versenytől kezdtek jóra fordulni. Csömörön sikerült először dobogóra állnom, pár versenyre rá, Mogyoródon is megismételnem ezt a 3. helyet. A nyári és őszi versenyeken szerettem volna még párszor dobogóra állni azonban mindig lecsúsztam a dobogós helyezésekről. Az év vége felé közeledve még elérhetőnek tűnt számomra akár az összesítésbeli 4. hely elérése is, azonban a második csömöri verseny után Csóka Feri tetemes előnyre tett szert, így a legjobb hely amit elérhettem az 5. volt. Az utolsó versenyen a hungarokartban szerencsésen alakultak a körülmények számomra, így az ott elért 2. helyemnek köszönhetően sikerült megszereznem összesítettben az 5. helyet. Összességében én elégedett vagyok ez évi eredményemmel, hiszen első amatőr gokartos évemként sikerült háromszor is dobogóra állnom, ráadásul bekerültem a legjobb hat közé azt leszámítva, hogy pár versenyt ki kellett hagynom. És ezúton szeretnék gratulálni a kategóriák bajnokainak is.”

 


 

 

II. kategória
A bajnokság végeredménye

hck_szezon_ii

 

Az összes kategória közül, az idei évben a kettes kategória szállította a legszorosabb befutót a bajnokság szempontjából: az utolsó versenyt követően végül 5 ponttal sikerült megelőznie Vincze Andrásnak az addig a bajnokságot vezető és rendkívül kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtó Halász Pétert. A szoros végjáték a dobogók számánál is megmutatkozik: mindkét versenyző 7 alkalommal állhatott fel a pódiumra, ám míg Péternek egyszer, addig Andrásnak háromszor sikerült a legfelső fokra felállnia. Porcs-Makkay Ákos sokáig Halász Péter elsőszámú kihívójának számított, ám végül az összetett harmadik helyre szorult vissza, 3 dobogóval a neve mellett, melyből kétszer sikerült elsőként megpillantania a kockászászlót. Balogh István egy az egyben másolta Ákos dobogóit és szerezte meg a bajnoki negyedik helyet, míg az ötödik helyezett Klenovszki Andrásnak kétszer sikerült dobogóra állnia, amely egy első és második helyet takar. Neudert Norbertnek egy erős hajrával sikerült bebiztosítania helyét a legjobb hatban, a 2013-as szezonban a dobogó mindhárom fokát megjárta, 1-1 alkalommal. Annak ellenére, hogy a harmadik legtöbb dobogót sikerült felmutatnia Fehér Tamásnak (két második és két harmadik hely), a legjobb hatból kiszorulni kényszerült és az idei évben az összetett nyolcadik helyen végzett, pontegyenlőséggel az egy harmadik helyet szerző Miklósi Tiborral. Horváth Norbert két harmadik helyet könyvelt el az idei évben és az összetett 9. helyen fejezte be a szezont, Gaál Zsófia pedig egyszer a második egyszer pedig a harmadik helyen láthatta meg a kockászászlót. Raffay Kristóf és Reich Balázs egyszer-egyszer állhattak dobogóra, azonban ekkor mindketten annak legfelső fokára.

hck_dobogo_ii

 

Rendkívül kiegyenlített „küzdelmet” láthatunk a pole pozíciók megoszlásánál is: Az első helyen három versenyző is osztozik. Vincze András, Porcs-Makkay Ákos és Balogh István is kétszer bizonyult a leggyorsabbnak az időmérők alkalmával, míg Halász Péter, Klenovszki András, Neudert Norbert, Fehér Tamás, Raffay Kristóf és Gaál Zsófia 1-1 alkalommal várhatta a legelőkelőbb helyről Bauer Krisztián rajtjelzését.

hck_pole_ii

 

A leggyorsabb körök tekintetében sem akadt versenyző, aki kettőnél több alkalommal tudta volna felmutatni a bravúrt, és az első helyen ezúttal 4 versenyző osztozik: Halász Péter, Porcs-Makkay Ákos, Neudert Norbert és Horváth Norbert. Mögöttük ugyancsak 4 versenyző áll döntetlen helyzetben: Vincze András, Klenovszki András, Lenthár Gábor és Reich Balázs 1-1 alkalommal teljesítette a versenyben futott leggyorsabb kört.

hck_lk_ii

 

Nyilatkozatok

 

Vincze András (1. hely):

„Legelőször is gratulálok Petinek az idei évhez! Ha valaki, hát Ő megérdemelte volna a címet. Mindvégig ott volt az élen, annak ellenére is, hogy rengetegszer ő kezdte az időmérőket. De gratulálok Ákosnak, valamint a többieknek is, akik idén bekerültek az első 6-ba vagy rajthoz álltak. Nehéz év volt. Pont amilyennek gondoltam az elején. De végül sikerült összehozni azt, amiért azóta küzdök, mióta 2011-ben a 8. futamon először rajthoz álltam egy HCK futamon. A tavalyi évben a hármas kategóriában bizonyultam erősnek, és ha ott nem üldöz a balszerencse, ott lehettem volna a TOP3 mögött közvetlenül, ami a pontszámokat illeti. Így érthető módon a hármas kategóriától vártam idén a csodát… de ott nem jött ki a lépés, ellenben a kettes kategóriában jól indult a szezon. Erős kezdés volt, majd jöttek a kisebb-nagyobb botlások, az év közepén pedig a holtpont. Fel akartam adni. Sok minden összejött, a gokartban és azon kívül egyaránt is. Nem láttam a kiutat, bizonytalan voltam, és néhány futam erejéig előjött a tavalyi év, amikor bevonzottam az abszurd helyzeteket. De végül nem adtam fel, köszönhetően többek közt többek unszolására, bátorítására és biztatására – főleg nyilván gokartosokról van szó, akiket szerintem nyugodtan szólíthatok barátoknak. Kétszer temettem el idén a bajnoki esélyeimet a szezon során. Majdnem harmadik alkalommal is sikerült. Peti nem tudott eljönni és jók voltak az esélyeim arra, hogy sokat hozzak, de a várt eredmény elmaradt… mondhatnám, hogy azért, mert megszívtam azzal, hogy elölről kellett időmérőznöm, de ez egy olcsó kifogás lenne… a futamon aztán jött a szokásos pechsorozat a pályán. De akkor fogalmaztam meg a leginkább, a legerőteljesebben magamban, hogy addig, amíg akárcsak egyetlen pont matematikai esélyem is van a bajnoki cím megszerzésére, addig küzdeni fogok. Aztán jött Csömör, egy második hely időmérőn, harmadik helyről Peti. Ha valamit is akartam, hogy legyen bármi esélyem is a címre az utolsó futamon, akkor előznöm kellett. A versenyen sikerült Zsófit megelőznöm, miközben Petinek rosszul jött ki a lépés mögöttem és több pozíciót is veszített. 4 pontra csökkentettem a hátrányom és mivel Ákos nem tudott rajthoz állni Csömörön, így kettőnkre maradt a bajnoki cím eldöntése. Hungarokart, utolsó futam. Aki ismer, az tudja, hogy kedvenc pályám, minden tekintetben. Sok mindent megéltem már azon a pályán, pozitív és negatív értelemben egyaránt: először csatázhattam egy AGB-s nagyágyúval még 2011-ben (Nyuka Gábor), először büntettek meg szabálytalan előzés miatt 2012-ben, még év elején. Idén AGB-n itt szereztem meg első győzelmemet, legyőzve az összes kategória közül az egyik legerősebb versenyzőt, Lencsés Bálintot. Szóval tudtam, ha valahol, akkor itt esélyem van nyerni, ahogy az év közepén is sikerült. Szerettem volna, ha Petivel valamilyen felállásban, de az első két helyet szerezzük meg. Így is lett, én 1. ő a 2. helyről indulhatott. Petit végül megelőzte Norbi, de nekem sikerült megtartanom az első helyemet. Életem legizgalmasabb és leghosszabb versenye volt. Bajnok lettem, amit őszintén szólva nem gondoltam volna, hogy összejön. Annak ellenére sem, hogy pont ilyennek képzeltem az idei évemet. Szeretném megköszönni még egyszer minden barátomnak, akik bíztattak, bátorítottak, mellettem álltak akkor, amikor nagyon közel álltam ahhoz, hogy feladjam azt, amit a legjobban szeretek csinálni és emlékeztettek arra, hogy mi számít igazán. Emellett köszönöm mindenkinek, akik drukkoltak, bíztattak, örültek a sikereimnek – még mindig élénken élnek bennem azok az emlékek, amikor bajnokként kiszálltam a gépből és egy nagy tapsvihar fogadott, akárcsak a díjátadón. Tényleg nem tudom, hogy mivel érdemeltem ezt ki, és bár leírva rendkívül egyszerűen hangzik, de mégis rengeteg érzelem van mögötte, és szeretném még egyszer megköszönni: Köszönöm Nektek! :)”

Halász Péter (2. hely):

A tavalyi Light kategóriás évemben (ahol kb. 20 kg-os hátránnyal versenyeztem) 4 győzelemmel, 7 dobogós helyemmel 3. lettem, így idén az volt a célom, hogy ennél jobb legyek. A 2-es kategóriában nincs súlyhátrányom, ezért idén itt indultam. Az év eleje kicsit döcögősen indult. Mivel a Hungarokartban elsőnek időmérőztem, nem számítottam jó eredményre, azonban a 4. helyről sikerült felkapaszkodjak a dobogóra. Ezután jött a G1, amit nem nagyon szeretek. 6.lettem az időmérőn és a versenyen egy kis szerencsével 1-2 kör elteltével már 4. voltam és enyém lett a 2. leggyorsabb kör. Ekkor már 11 pontos hátrányban voltam és a Hungaroring következett. Ez a pálya sem tartozik a kedvenceim közé, így semmi pozitívat nem vártam ettől a versenytől sem. Meglepődtem, mert 2. lettem az időmérőn és nyertem. Életemben először vezettem a bajnokságot és a célom az volt, hogy minél tovább megtartsam ezt a helyet. Ezután jöttek a konstans jó időmérők és jó versenyek. Szóval az idény nagyobb részében a szerencse velem volt, aztán KartFarmon hírtelen elhagyott és az előnyöm is hírtelen elszállt. A Hungarokartos verseny minden esetre életem eddigi legizgalmasabb versenye volt, hála Norbinak és Andrisnak. Örülök ennek a 2.helynek hiszen végre az utolsó versenyig maradt esélyem a végső győzelemre. Gratulálok Andrisnak a győzelemhez, hiszen megérdemelte. Sajnos a visszavágóra még várni kell… :D”

Neudert Norbert (6. hely):

„Hát hol is kezdjem? Év elején még csak úgy voltam vele, hogy elindulok Hungiban és azokon a pályákon amit szeretek. Aztán végül egy majdnem teljes szezon lett belőle. Az elvárásaim a 2.-3. futamon kezdtek körvonalazódni és mivel azok korántsem a legjobb futamjaim voltak, nem tettem magasra a lécet, célom az első hatba való bekerülés volt. Rögtön az első futamon megbélyegződött a teljes szezonom, mivel ha jól emlékszem a 17. helyről kvaliztam, amikor már tűz forróak voltak a gumik, így esélyem nem volt. A futam végül egy tökéletesen unalmas futam lett, se előre, se hátra. G1ben sem volt sok közöm a versenyhez, bedöcögtem a saját tempómban valahol a középmezőny közepén. Aztán jött a Hungaroring. Ez az egyik kedvenc pályám és még jól is mentem rajta. Aztán időmérőn folyamatosan romlott a pálya, így megint elszálltak az esélyeim egy dobogóra. A versenyen kétszer is falba kerültem, szóval valahol az utolsó helyek egyikén végeztem. A szezon első fele csak erről szólt és annyira nem kellemes emlékek, hogy már azt sem tudom, hanyadikként intett le a kockás zászló. Kőbányán szintúgy kiraktak, de nem vitatom, enélkül is megelőztek volna. Egyszerűen pocsék tempót “diktáltam”, ebben az is benne volt, hogy nem jöttek az eredmények és nem is volt szerencsém. Egyszer se. Csömört kihagytam, mert számomra egy semleges pálya. Majd jött Batta. Battát is imádom és az egyik legerősebb pályám. Az időmérőt egy picit elrontottam és “csak” a 3. helyre volt elég, de mivel fogtam a hátulról legjobb gépet, kezdtem kicsit ideges lenni. Szinte az összes körön védekeznem kellett, így esélyesem volt az előttem lévőket üldözni, (ha nem kellett volna védekeznem akkor sem) de végül 3. lettem és megszületett az idény első dobogója. Kövi futamot szint úgy kihagytam, nem volt sok kedvem a vonatozáshoz. Kőbánya visszafelé. Érdekes futam volt, oda-vissza előzgettük egymást és még élveztem is, bár csak 1 poziciót javítottam, azt sem az előzgetések miatt. Megint itt vagyunk a Hungaroringen, ezaaaaaz. 5. helyen kezdtem a futamot a legjobb géppel, és mivel nem volt semmi vesztenivalóm csak támadtam. Próbáltam kívülről, próbáltam belülről, de a fenéért sem lett abból az időközben 4. helyből 3. vagy éppen jobb. Sőt, cserébe folyamatosan estem vissza, de azért élveztem a futamot. Ismét Batta, számomra ezután Jézus. Az idény első poleja és az idény első győzelme. Végig jó volt a tempóm és még védekeznem sem kellett. Ez már úgy hiányzott, mint egy falat kenyér. Visszafelé Csömört már nem hagytam ki és nem is bántam meg. 4.-ről indultam, ismét. Jó gépem volt és végül egy hatalmas csatát vívtunk, szerintem nem volt olyan akit abban a pozicióban intettek volna le, mint ahonnan startolt. Végül megintcsak hátrafelé előzgettem, de ez sem zavart mert zsír volt. És végül elérkezett a szezon utolsó futama. 6 pont a két bajnoki esélyel között, na meg én. 8. voltam a futam előtt az összetettben, de még volt esélyem a 6. helyre, ezért jöttem és pedáloztam ezerrel. 3. helyre soroltam be magamat, egy kis időmérős baki után, de nekem volt a legjobb gépem így szerintem én jobban izgultam, mint a bajnoki címért harcolók, végül is én kavarhattam bele a legjobban a történetbe. Ezt meg is tettem és gyorsan előztem egyet. Végig támadtam a futamgyőzelemért, ami aztán végül nem jött össze. A szezon második fele elég kafára sikerült és jövőre már nagyobb célokkal térek vissza, nem kisebbel, mint a bajnoki címmel, de ezt majd még a szezon kezdetekor meglátjuk.”

 


 

 

III. kategória
A bajnokság végeredménye

hck_szezon_iii

 

A hármas kategória bajnoki címéért idén elsősorban Porcs-Makkay Ákos, Kocsi Viktor és Nagy Koppány voltak harcban, bár Viktor számára nehezen indult az év, Koppány pedig az utolsó előtti futamon kiszállt a csatából. Az utolsó futamot, és ezzel együtt a kategória bajnokságát azonban Porcs-Makkay Ákos nyerte, aki a tavalyi évben éppen csak egy hajszállal csúszott le a titulusról (a tavalyi évben Molnár Györggyel szemben maradt alul, ám kettejük csatája továbbra is minden idők legszorosabb bajnoki befutóját hozta a HCK történelmében). Ákos 8 alkalommal állhatott dobogóra a 2013-as szezonban, melyből négyszer annak legtetejéről vehette át a győzelemért járó serleget. Kocsi Viktor 7 dobogós helyezéséből kétszer szelhette át elsőként a célvonalat, a harmadik helyezett Nagy Koppány azonban egy győzelemmel többet, viszont két dobogós helyezéssel kevesebbet mutatott fel az idei évben. Vincze Andrásnak végül egy erős hajrával és öt dobogós helyével (melyből a legjobb a második hely lett, három alkalommal) feljött az összetett negyedik helyre, Molnár Tibor és Balogh István pedig az ötödik és hatodik helyen fejezték be a szezont – mindketten három alkalommal kerültek be a legjobb háromba, ám míg Tibor a dobogó mindhárom fokát megjárta, addig István háromszor szerezte meg a második helyet. Klenovszki András egy győzelmet, egy harmadik helyet és az összetett 7. helyet szerezte meg az idei szezonban, Kovács György pedig hasonlóan két dobogós helyet szerzett, egy első és egy második hely eloszlásban. A dobogósok táborát erősíti még a 2013-as szezonban az év második felét kihagyó Jánosi Attila is, aki egy harmadik hellyel írta be a nevét a HCK dobogósainak nagykönyvébe.

hck_dobogo_iii

 

Porcs-Makkay Ákos a pole pozíciók tekintetében is uralta a mezőnyt az idei évben, hiszen négy rajtelsőségével ő bizonyult a kategória edzésmenőjének, míg riválisai, Kocsi Viktor és Nagy Koppány 2-2 pole pozícióval osztoznak a második helyen. A 2013-as szezonban még Molnár Tibort, Balogh Istvánt, Klenovszki Andrást és Kovács Györgyöt láthattunk a rajtrács legelején, egy-egy alkalommal.

hck_pole_iii

 

Ákos stílusosan zárta az idei évet a hármas kategóriában, hiszen a legtöbb dobogó, győzelem, pole pozíció mellett ő szerezte meg a leggyorsabb kört is az idei évben, összesen négy alkalommal. Nagy Koppány háromszor, Kocsi Viktor pedig kétszer futotta meg a leggyorsabb kört a kategóriában. A negyedik helyen három versenyző osztozik, Vincze András, Balogh István és Kovács György egyaránt egy alkalommal tudta felmutatni ezt a teljesítményt versenykörülmények között.

hck_lk_iii

 

Nyilatkozatok

 

Vincze András (4. hely):

„Nagy reményekkel vágtam bele a hármas kategória 2013-as szezonjába, figyelembe véve a tavalyi év hajráját. Aztán sajnos ez az év is „andrisosra” sikerült, így különösebben nem szóltam bele a végjátékba, de egy erős hajrával sikerült ismét behúznom az összetett 4. helyet – így legalább a tavalyi évhez képest nem rontottam. Gratulálok Ákosnak, aki már nagyon megérdemelte ezt a címet, valamint a többieknek is, külön kiemelve a másik endus csapattársamat, Nagy Koppányt!”

 


 

 

IV. kategória
A bajnokság végeredménye

hck_szezon_iv

 

Amilyen nehezen indult be az idei év Kocsi Viktor számára, annyira ragyogó lett a folytatása és már egy futammal a vége előtt magáénak tudhatta a kategória bajnoki címét. A nagy fölény a dobogók számán is tisztán megmutatkozik, hiszen 8 alkalommal állhatott dobogóra, melyből ötször annak legtetejére állhatott fel. Nagy Koppány és Porcs-Makkay Ákos egyaránt egyszer tudott győzedelmeskedni, ám míg Koppány összesen hat, addig Ákos öt dobogós helyet könyvelt el. Kádas Zsoltnak az utolsó futamon sikerült megelőznie Balogh Istvánt és jött fel az összetett negyedik pozícióba, három dobogós hellyel a neve mellett, melyből a legjobb egy második hely lett. Balogh István kétszer vehetett át serleget a pódiumon, mely egy második és egy harmadik helyet takar. A mindössze egy ponttal alulmaradó, 6. helyet megszerző Rozvadszky Csaba pedig egy az egyben lemásolta Balogh István dobogóit. Kovács György négy alkalommal állhatott dobogóra a 2013-as szezonban és mind a négyszer annak legtetejére, mellyel végül a 7. helyen végzett a végelszámolásban. Neudert Károly egy győzelemmel és egy harmadik hellyel a neve mellett az év végi 8. helyen zárta a szezont, őt Márton Balázs követi a 9. helyen egy harmadik helyet szerezve az év során. György Gábor, Ittzés Zsigmond és Vermes Dániel egyaránt egy alkalommal tudott dobogóra állni a 4-es kategóriában.

hck_dobogo_iv

 

A pole pozíciók tekintetében is megmutatkozik Kocsi Viktor fölénye, aki összesen 5 alkalommal állhatott fel a rajtrács elejére, a második legtöbb pole pozíciót szerző versenyzőnek pedig Kovács György bizonyult, aki három alkalommal mutatta fel ezt a bravúrt. Porcs-Makkay Ákos két rajtelsőséggel a harmadik helyen áll, majd Nagy Koppány és Neudert Károly következnek, egy-egy pole pozícióval a nevük mellett.

hck_pole_iv

 

A kategória leggyorsabb köreinél Kocsi Viktor, Nagy Koppány és Kovács György osztoznak az első helyen – mindhárman három alkalommal teljesítettek a leggyorsabban egy kört, versenykörülmények között. Rajtuk kívül Porcs-Makkay Ákosnak és György Gábornak sikerült felmutatnia ezt a bravúrt, előbbi két, utóbbi 1 alkalommal.

 

hck_lk_iv

 


 

 

Különdíjak

 

Kocsi Viktor
Az év legeredményesebb versenyzője

Vincze András
Az év versenyzője

Schmickl Balázs
Az év edzésmenője

Csóka Ferenc
Az év legtöbbet fejlődő versenyzője

Csernik Csaba
Az év újonc versenyzője

Halász Péter
Az év sportembere

Molnár Tibor
Az év „Old Timer” versenyzője

Neudert Károly és Norbert
Az év Családi csapata

 


 

 

A 2013-as évad rendkívül izgalmas és változatos eredményeket hozott, úgy az év végi összetettekben, mint a futamok során. A szabályok értelmében, a 2014-es szezontól kezdve már nem állhatnak rajthoz a HCK futamain az 1-es, 2-es, 3-as és 4-es kategória bajnokai, mely ellentétben a tavalyi évvel, idén 4 különböző versenyzőt jelent. A bajnoki címekre többen is pályáznak, elsősorban nyilván azok, akik most éppen csak lecsúsztak a titulusról, de a többieket sem kell félteni, az újonc versenyzőkről nem is beszélve. Nevezni már most lehet az első versenyre, melyre február 15-én kerül sor a mogyoródi Hungarokart pályáján. Nevezéseket az info@amatorgokart.hu címen, valamint a bajnokság internetes fórumán lehet leadni a név valamint a választott kategória megadásával.

 

Szerző: Vincze András