HCK 2014/5. futam összefoglaló – Kart Farm

Végy egy remekbeszabott, előzési lehetőségekkel telített, széles vonalvezetésű pályát. Adj hozzá egy jó adag sikerre éhes, versenyezni vágyó gokartost. Majd az egészet öntsd nyakon egy kellemes kis esővel. Nagyjából így lehetne összegezni a legutóbbi Hobby Cart Kupa 5. versenyét, melynek a csömöri Kart Farm adott otthont. Az edzések és az időmérő edzésen ugyan száraz pályán zajlott, de az égiek úgy döntöttek, hogy szeretnék megkavarni a lapokat, ezért az első néhány futamra leszakadt az ég, és csak az utolsó megmérettetéseken tudtak a versenyzők viszonylag száraz körülmények között versenyezni. Hogy pontosan mi is történt ezeken a nem mindennapi versenyeken, azokat tekintsük át, kategóriákra lebontva.

 


 

 

Light kategória

 

Szoros küzdelemben, végül Papp Dávid Róbert szerezte meg a kategória pole pozícióját – mely egyben pályafutása első HCK-s rajtelsősége – 4 ezreddel előzve meg a második rajtkockából induló Nagy Marcellt. A bajnoki éllovas, Joó Botond a 3. rajtkockából várhatta a rajtjelzést, majd Keceli Tivadar, Schmickl Balázs, Lutz Barnabás, Szabó Boldizsár és Bertalan Márton Bálint következtek.

hck-05-lightA light kategória futamán az izgalmak az első félidőbe sűrűsödtek, hiszen folyamatosan csatáztak egymással a versenyzők. Nem indult jól a verseny a mezőny végéről rajtoló Bertalan Márton Bálintnak és Szabó Boldizsárnak, hiszen az első kanyarban mindketten megforogtak, miközben az élről rajtoló Papp Dávid Róbert már az első kanyarkombinációkat követően biztonságos előnyt gokartozott ki az őt üldözőkhöz képest. Az első kör egyik nagy nyertese kétségkívül Schmickl Balázs, aki az ötödik helyről rajtolva, Joó Botondot és Keceli Tivadart előzve egészen a harmadik helyig jött fel, majd néhány körrel később Nagy Marcellt is sikerült maga mögé utasítania. Joó Botond és Keceli Tivadar csatája csúnya véget ért a második körben, amikor Botond nem tudta megfogni gokartját és akaratán kívül is kiforgatta Tivadart, ám rendkívül sportszerűen megvárta és visszaengedte riválisát, így viszont Bertalan Márton és Lutz Barnabás is megelőzte őket. Egy körrel később viszont már egy tiszta előzést láthattunk Botondtól, aki ezzel feljött Lutz Barnabás mögé. A verseny következő előzésére néhány körrel később került sor, melyet ismét Joó Botond mutatott be, amikor a célegyenesre ráfordulva sikerült elmennie Lutz Barnabás mellett, miközben ugyanebben a körben, a Keceli Tivadart megelőző Bertalan Márton már Nagy Marcellt támadta, a csúszós körülmények között azonban a két versenyző összeért és Márton akaratán kívül is kiforgatta Marcit.

A verseny hátralévő részére alábbhagytak az izgalmak és állandósultak a távolságok a versenyzők között így újabb helycserére, illetve komolyabb összecsapásra már nem került sor. A versenyt fölényesen nyerte az első futamgyőzelmét megszerző Papp Dávid Róbert, a dobogó második fokára az ötödik helyről induló Schmickl Balázs állhatott fel, akit az öt helyet javító Bertalan Márton Bálint követett a harmadik pozícióban. A befutó további sorrendje: Keceli Tivadar (4), Nagy Marcell (5), Lutz Barnabás (6), Joó Botond (7 – 1 helyes büntetés) és Szabó Boldizsár (8). A verseny leggyorsabb körét Bertalan Márton Bálint futotta az 5-ös gokarttal, ideje 34,828 lett.

 

Nyilatkozatok

 

Schmickl Balázs (2. hely):

“A szabadedzéseken futott idők alapján a rajtrács elejére vártam magam, de sajnos nem sikerült az addig nem próbált géppel jó helyre kerülni. Onnantól már csak egy reményem maradt, ami megkavarhatta a lapokat: az eső. Ez meg is érkezett és az első körökben kihasználtam az égi áldás szállította káoszt: három helyet javítva a második helyre kerültem, amit verseny végéig meg tudtam tartani.  A versenyt a rendkívüli körülmények között nagyon élveztem, gratulálok a többieknek, köztük Dávidnak külön is az első HCK-s győzelméhez.”

 


 

 

Lány kategória

 

A lányok időmérőedzésén Csáki Tímea bizonyult a leggyorsabbnak, míg mellőle fő riválisa, a bajnokság éllovasa, Bencze Tünde indulhatott. A harmadik leggyorsabbnak Mártai Cintia bizonyult, akit Ungi Anette, Deák Gyöngyvér és az első versenyét teljesítő Oláh Nikolett követtek.

hck-05-lanyA lányok versenyén a pálya már felszáradó félben volt, így a bátrabbak már egyik-másik kanyarban megpróbálkozhattak a száraz ívekkel. Hibátlan rajttal vetették bele magukat a 15 perces versenytáv teljesítésébe, az első előzésre pedig nem kellett sokat várni, hiszen a második kör kezdetén, a célegyenest követő gyors balos kanyarban Deák Gyöngyvér sikeresen előzte meg az előtte haladó Ungi Anettet. Gyöngyvér itt nem állt meg, hiszen 1 körrel később már Mártai Cintiát támadta, aki egy kisebb hibát követően kénytelen volt átadni átmeneti dobogós helyezését a hatalmas tempóval érkező Deák Gyöngyvérnek, majd Ungi Anette is elment Cintia mellett. Eközben az élen haladó versenyzők sem unatkoztak, hiszen Bencze Tünde egy pillanatra sem hagyta ellógni legfőbb bajnoki riválisát, Csáki Tímeát. A verseny második percében, miközben Csáki Tímea a vizes ívet választotta a pálya belső szakaszán, addig Bencze Tünde bevállalta a száradó ívet és rendkívül magabiztos mozdulattal előzte meg versenytársát és vette át a verseny vezetését. Tímea az előzést követő első néhány körben szemmel láthatóan küzdött a tapadással és magára húzta Deák Gyöngyvért, valamint az őt szorosan követő Ungi Anettet, de végül sikerült ismét felvennie a tempót és néhány körrel később már Bencze Tündét üldözte, miközben Deák Gyöngyvér és Ungi Anette vívtak nagy csatát a dobogó harmadik fokáért. Az összevont versenynek köszönhetően, egy darabig a lányok és az 1b kategória találkozója borzolta a kedélyeket, de végül néhány félreértést követően ismét a kategórián belüli csaták kerültek a figyelem középpontjába, a verseny felénél pedig Ungi Anette próbált beszúrni Deák Gyöngyvér mellett, azonban a túl rövid féktávnak köszönhetően végül a gumifal fogságába ragadt.

Az izgalmas összecsapások ellenére, a leintés pillanatáig újabb helycserére már nem került sor, így a versenyt Bencze Tünde nyerte, akit Csáki Tímea és a két előzést bemutató Deák Gyöngyvér követtek a dobogó második és harmadik fokán. Mártai Cintia a negyedik, Ungi Anette és Oláh Nikolett pedig az ötödik valamint hatodik pozíciókban pillantották meg a kockászászlót. A verseny leggyorsabb körét a futamgyőztes Bencze Tünde teljesítette, a 8-as gokart volánja mögött, 24,292-es idővel.

 

 

Nyilatkozatok

 

Bencze Tünde (1. hely):

“Szokásomhoz híven itt Csömörön is csak az időmérőre ültem be. Az utolsó körömben sikerült megfutnom a 2. helyre elegendő időt. Mivel a lány kategória volt az egész nap végén nálunk már felszáradó félben volt a pálya. Ennek kicsit örülni is tudtam, mert gondoltam, hogy vesztenivalóm nincs és tippet is kaptam, hogy a rázókő már „száraz”, így megpróbáltam a lehetetlen, hogy a Timit megelőzzem, mivel Ő még a vizes íveket használta. Ez annyira jól sikerült, hogy az előzés után az első helyemet már nem adtam vissza. Az öröm felhőtlen volt… 🙂 Gratula Timinek és Gyöngyvérnek is.”

 

Deák Gyöngyvér (3. hely):

“Vegyes érzelmekkel érkeztem a Kartfarmra szombaton, ugyanis a pénteki fél órás szabad edzés után már éreztem, hogy nem ez lesz a kedvenc pályám a szezon folyamán. Ennek ellenére, a szombat délelőtti edzések után már kezdtem megbarátkozni a pályával, köridőim is elég jól alakultak, és kezdtem bízni benne, hogy az időmérőn is sikerülhet jó időt futni. Ez sajnos most nem sikerült, túlságosan elfinomkodtam az 5 körömet, így az időm csak az 5. rajtpozícióhoz volt elég. Mérges voltam magamra, mert tudtam, hogy ennél többre is képes lettem volna… :(:(

Azon kevés ember közé tartoztam, akik várták az esőt, sőt megkockáztatom, hogy nekem volt a legnagyobb mosoly az arcomon amikor a szép napsütéses délelőtt után egyszer csak váratlanul leszakadt az ég… :):) Éreztem, hogy ez a körülmény nekem kedvezhet majd a versenyen 🙂

🙂 Amikor a lányokkal elindultunk a felvezető körre már nem esett az eső, de még vizes körülmények között rajtoltunk el, majd fokozatosan száradó pályán folytattuk a versenyt.

Anettet és Cintit pár körön belül sikerült is megelőznöm, és meglepően hamar utolértem Timit is, már épp nézegettem, hogy a pálya melyik pontján férhetnék be mellé… Sajnos ekkor Anettnek volt egy rosszul sikerült támadása felém, nekem csúszott az egyik kanyar kijárati ívén, én pedig a füvön a sárban kötöttem ki. Viszont korrekten bevárt az egyenesben, és visszaengedett maga elé. Sajnos emiatt Timiéktől teljesen leszakadtunk, kb. fél körrel húzhattak el, így a második helyről le kellett mondanom… :(:( Anettnek volt még egy próbálkozása a megelőzésemre, de pont úgy érkezett meg rám, hogy gyakorlatilag nem is láttam Őt, csak a koccanást éreztem, majd azt láttam, hogy ő megállt a gumifalban, én is egy pillanatra megálltam, de szerencsére én nem ragadtam ott, ki tudtam kanyarodni és folytatni a versenyt.

A futam hátralevő részében már nem történt semmi izgalmas velem, már csak az volt a célom, hogy a 3.helyre biztonságosan beérjek, nem akartam kockáztatni a dobogót. Nagyon boldog voltam hogy harmadikként haladhattam át a kockáz zászlón, ezzel megszerezve a 3. dobogós helyezésemet az idén! Gratulálok a többieknek is! 🙂

🙂Szeretném megköszönni Norbinak, hogy még a G1-ből is támogatott egész nap,valamint Lacinak és Krisztiánnak akik a helyszínen biztattak! :):)

Június 14.-én Battaringen jön a következő futam! Remélem ismét esős napunk lesz 🙂 🙂 :):) 🙂 🙂

Deák Gyöngyvér (Molnár Racing Team)”

 


 

 

I. kategória

 

Az 1-es kategória népes mezőnyében Csóka Ferenc bizonyult a leggyorsabbnak az időmérő során és szerezte meg a pole pozíciót, míg mellőle, a második rajthelyről Raffay Kristóf indulhatott. Mögöttük Krémer Márk, Papp Dávid Róbert és Gaál Zsófia foglalták el a 3., 4. és 5. rajtpozíciókat, 1 tizeden belül végezve Csókához képest. A hatodik leggyorsabbnak a bajnokságot vezető Csernik Csaba bizonyult, majd Csáki Tímea, Kacskovics Krisztián, Berényi Ádám, Hange László, Katona Kristóf Győző, Bertalan Márton Bálint és Kurfis Gergő következtek. A kategória “B” döntőjének az időmérő sorrendje: Simon Péter, Szűcs Ákos, Hajdú Ottó és Kis Gábor.

hck-05-1Az egyes kategória versenye intenzív esőzések közepette zajlott, és a csúszós körülmények alaposan megkavarták a lapokat. Az élről rajtoló Csóka Ferenc már az első kanyarban elvesztette vezető pozícióját Raffay Kristóffal szemben, miközben Krémer Márk pörgött ki és esett vissza az utolsó helyre. A második kört már Kristóf kezdte meg az élen, mögötte a második helyre, a nyolcadik helyről startoló, egy kör alatt 6 helyet javító Kacskovics Krisztián érkezett, akit Papp Dávid Róbert és a dobogóról leszoruló Csóka Ferenc követtek. A pálya belső szakaszán Bertalan Márton Bálint csúszott bele Csáki Tímeába és forgatta ki versenyzőtársát, miközben a középmezőnyben szinte folyamatosan előzték egymást a versenyzők. Néhány körrel később Papp Dávid Róbert kísérelt meg egy előzést Kacskovics Krisztián ellen, de végül kiforgott, azonban pozíciót nem veszített. Krisztián ezzel szemben, néhány kanyarral később, a tempós bal törésben vette át a vezetést Raffay Kristóftól, miközben a verseny elején a mezőny végére visszaeső Krémer Márk már a negyedik helyen száguldott. A verseny ötödik percében Raffay újabb helyezést veszített, ezúttal Papp Dávid Róberttel szemben. A futam hetedik percében a 10. helyen haladó Csáki Tímeától láthattunk egy piruettet, akinek végül a 13. helyen sikerült visszatérnie a versenybe. A futam felénél az élen Kacskovics Krisztián haladt, akinek Papp Dávid Róbert tette próbára a védelmét, miközben a harmadik helyezett Raffay Kristóf, Krémer Márkkal szemben kényszerült védekező pozícióba. Előzés az utóbbiból született, mellyel Márk feljött a képzeletbeli dobogó harmadik fokára és rohamléptekkel kezdte meg a felzárkózást az élen egymással nagy csatát vívó Kacskovics-Papp párosra. Eközben természetes a középmezőnyben is nagy csatákat vívtak a versenyzők, az egyik ilyen párharc a Gaál-Csernik duett volt, mely végül Csaba győzelmével ért véget, aki ezzel feljött a 6. helyre. A verseny utolsó perceire az első helyért már hármas csata zajlott, Kacskovics, Papp és Krémer részvételével. Krémer Márk először Papp Dávid Róbertet előzte meg a pálya belső szakaszán, majd egy körrel később ugyanitt próbálkozott Kacskovics Krisztián ellen, először sikertelenül, de a következő kanyarban már sikerült riválisa elé kerülnie, aki az előzés következtében leszorult a pályáról, így Papp Dávid Róbert is megérkezett rá, a két versenyző összeért és Krisztián a gumifalon megtorpanva végül a harmadik pozícióban találta magát. A leintésig újabb helycserére már nem került sor, így a versenyt a kalandos utat bejáró Krémer Márk nyerte, Papp Dávid Róbert és Kacskovics Krisztián előtt. A befutó további sorrendje: Raffay Kristóf (4), Bertalan Márton Bálint (5), Csernik Csaba (6), Gaál Zsófia (7), Csóka Ferenc (8), Katona Kristóf Győző (9), Hange László (10), Kurfis Gergő (11), Csáki Tímea (12) és Berényi Ádám (13).

A kategória “B” döntőjének a résztvevői már száradó körülmények között vágtak bele a versenytáv teljesítésébe, és hasonlóan izgalmas összecsapásokat láthattunk, mint az “A” döntőben. Simon Péter elsősége egy darabig kérdésesnek bizonyult, de végül visszaszerezte a vezető pozíciót, miközben a második helyről induló Szűcs Ákos visszaesett az 5., utolsó pozícióba. A második helyre az utolsó előtti helyről induló Kis Gábor kapaszkodott fel, miközben Hajdú Ottó megtartotta rajtpozícióját, mögötte pedig a kettes kategóriából átlépő Nagy Ákos ért célba. Az összesített eredmények alapján a “B” döntő befutója: Simon Péter (14), Kis Gábor (15), Hajdú Ottó (16), Nagy Ákos (17) és Szűcs Ákos (18). A változó körülmények miatt a két döntő leggyorsabb köreit külön értékelték, ennek megfelelően az “A” döntőben a 13-as gokarttal futamgyőzelmet szerző Krémer Márk bizonyult a leggyorsabbnak, 35,690-es idővel, a “B” döntőben pedig Simon Péter a 12-es gokarttal, 24,281-es idővel.

 

 

Nyilatkozatok

 

 


 

 

II. kategória

 

Összesen 15 versenyző mérettette meg magát a kettes kategória időmérőedzésén, kik közül Neudert Norbert bizonyult a leggyorsabbnak és 37 ezreddel előzve meg a második rajtkockából induló Bleszák Tibort, indulhatott a pole pozícióból. Kacskovics Krisztián és Halász Péter között mindössze egyetlen ezred döntött, előbbi javára, aki a harmadik, Péter pedig a negyedik rajthelyről vághatott bele a verseny abszolválásába. Temesvári Csaba az ötödik leggyorsabbnak bizonyult, majd Csernik Csaba, Horváth Norbert, Gaál Zsófia, Linninger Milán, Hajdú Ottó, Klenovszki András, Kollár Attila és Cziranku Dániel következtek. A “B” döntőből Nagy Ákos és Diószegi Szabolcs indulhattak, előbbi azonban végül az 1-es kategória “B” döntőjében állt rajthoz.

hck-05-2A rajtnál Bleszák Tibor ragadt be egy pillanatra, és bár Kacskovics Krisztián mindent megtett, hogy a helyzeti előnyt pozícióra váltsa, de Tibor egyelőre tartotta a második helyet. Horváth Norbertet Linninger Milán próbálta előzni, azonban a pálya utolsó szakaszán a csúszós körülmények között a két gokart összeért és Milán kiforgott, amivel a mezőny végére esett vissza. Az esetet követően nem sokkal Horváth Norbert a boxba hajtott és feladta a versenyt. A harmadik körben Kacskovics lendült ismét támadásba, és ezúttal sikeresen előzte meg Bleszákot, miközben mögöttük Halász Péter csúszott ki, aki mellett így Temesvári Csaba ment el ellenállás nélkül. Az esős körülmények egyik nyertese kétségtelenül a 13. helyről rajtoló Cziranku Dániel, aki a 4. körben már a 8. helyen haladó Hajdú Ottót támadta, a mezőny végén pedig Kollár Attila, Klenovszki András és Linninger Milán küzdöttek egymással és az elemekkel. A futam harmadik percében Halász Péter előzte vissza Temesvári Csabát és lépett vissza a 4. pozícióba. Eközben az élen Neudert Norbert és Kacskovics Krisztián között bontakozott ki egy látványos és izgalmas csata a vezető pozícióért, de Norbert makacsul ragaszkodva elsőségéhez, egy pillanatra nem adta azt át riválisának. Pár körrel később ismét Halásztól láthatott a nagyérdemű egy előzést, amikor a célegyenesre fordulva sikerült maga mögé utasítania Bleszák Tibort. A verseny feléhez közeledve Cziranku Dániel előzte Hajdú Ottót, majd rohamtempóval zárkózott fel az előtte egymással csatázó Gaál-Csernik párosra. Az újabb helycserére az előbbi hármasnál került sor, amikor is Csernik Csaba bebújt Gaál Zsófia mellé és megelőzte versenytársát, majd az így keletkezett helyzetet Cziranku Dániel is kihasználta és megelőzte Zsófiát.

Ezt követően a versenyben újabb helycserére már nem került sor, és az élen haladó Neudert Norbert folyamatosan szakadt el az őt üldöző Kacskovics Krisztiántól, így magabiztos győzelmet aratott a kettes kategória idei 5. futamán. A dobogó második fokára Kacskovics Krisztián, a harmadikra pedig Halász Péter állhatott fel. A befutó további sorrendje: Bleszák Tibor (4), Temesvári Csaba (5), Csernik Csaba (6), Cziranku Dániel (7), Gaál Zsófia (8), Hajdú Ottó (9), Kollár Attila (10), Klenovszki András (11), Linninger Milán (12), Horváth Norbert (13) és Diószegi Szabolcs (14). A verseny leggyorsabb körét Csernik Csaba futotta meg a 9-es gokarttal, 32,731-es idővel.

 

Nyilatkozatok

 

Neudert Norbert (1. hely):

“Hát Csömör. Ezt a pályát nagyon nem szeretem, mert első ránézésre könnyűnek tűnik a szinte fékezés nélküli élmény miatt, pedig pont ezért olyan nehéz. Minden egyes centiméter számít, ezért nagyon szoros időmérőket láthat(t)unk és könnyen okozhat meglepetést bárki. Szerencsére ez velem nem történt meg és magabiztosan nyertem az időmérőt, ami számomra nagyon jól alakult, hiszen a vetélytársaim csak a 4. helytől felfelé helyezkedtek el, úgy hogy itt volt az alkalom, hogy visszaszerezzem a bajnoki tabella első helyét. A futamon az eső szerencsére nem esett, de a pálya csak nem száradt fel, így nekünk is vizes aszfalton kellett mennünk. A futam első felében Krisztián jól meghajtott és belekényszerített pár hibába, de a végén leszakadt és megnyertem a futamot. Jól alakult ez a futam az én szemszögemből ugyanis Peti “csak” a 3. helyen végzett, míg Csabi 6. lett és Norbi kiállt, így visszavettem a bajnoki tabella első helyét. Gratulálok mindenkinek!”

 

Halász Péter (2. hely):

“A Kart Farm nem tartozik a kedvenc pályáim közé, viszont reméltem, hogy jobb versenyem lesz, mint amilyen tavaly év végi volt. Délelőtt a száraz pályán egész jól mentem, azonban az időmérőn kikaptam Norbitól 5 századdal és nem gondoltam volna, hogy még ketten bejönnek közénk. Krisz ráadásul 1 ezreddel vert meg. A versenyekre megjött az eső, így mi is vizes pályán versenyezhettünk. Az elején még nem nagyon éreztem a vizes pályát, ezért az egyenes utáni balosban lekoccoltam Bleszák Tibit és kipördültem, veszítve egy pozíciót. Fokozatosan kezdtem ráérezni az ívekre így egyre jobban gyorsultam és két előzés után már 3. voltam. A verseny vége felé már Kriszhez is közeledtem, de az idő túl kevés volt, hogy utolérjem. Gratulálok Mindenkinek, de főként Norbinak az újabb győzelméhez.”

 


 

 

III. kategória

 

A szombati nap legnépszerűbb választásának a 3-as kategória bizonyult, hiszen összesen 22 versenyző mérettette meg magát. A leggyorsabbnak Nagy Koppány bizonyult, aki 36 ezreddel előzte meg a második helyre kvalifikáló Szegő Gábort, majd Virágh László és Makláry Dávid következtek, akik szintén egy tizeden belül tudtak maradni Koppány idejéhez képest. Az ötödik helyről Bakó Zoltán várhatta a verseny megkezdését, majd Dinya Attila, Temesvári Csaba, Lantosi Dániel, Horváth Norbert, Kővári Viktor, Neudert Károly, Klenovszki András és Gulyás László következtek. A “B” döntő éléről Fóth Barnabás indulhatott, akit Cziranku Dániel, Lind Zsolt, Kassay Sándor, Ivanov Iván, Harsányi Zoltán, Pető Gábor, Hőgyes Attila és Farkas Gábor sorrendben követtek a többiek.

hck-05-3Zökkenőmentes rajttal vette kezdetét a hármas kategória versenye, ahol Dinya Attilának egy, Lantosi Dánielnek kettő pozíciót sikerült javítaniuk, miközben Bakó Zoltán visszaesett a 7. helyre. A nyolcadik helyen Horváth Norbert haladt, akit Temesvári Csaba, Kővári Viktor, Neudert Károly, Klenovszki András és Gulyás László követtek. A mezőny végén zajló nagy tülekedésből Temesvári Csaba jött ki a legszerencsétlenebbül, hiszen egy körrel később már Neudert Károly és Gulyás László mögött, a 13. helyen fordult be a pálya belső szakaszára. Az élen Nagy Koppány, Szegő Gábor és Virágh László küzdöttek egymással, Lantosi Dániel pedig már a 4. helyen haladva lopta a távolságot Virágh Lászlóhoz képest. A verseny harmadik percében Szegő Gábornak jött ki rosszul a lépés, akit először Virágh László, majd pár kanyarral később Lantosi Dániel is megelőztek, ezt követően Gábor az első, balos visszafordító kijáratán rosszul gyorsított ki és a pályán megforogva, a 7. helyen, Kővári Viktor előtt tudott visszacsatlakozni a versenyzésbe. Két körrel később ugyanezt a piruettet láthattuk, ezúttal azonban Lantosi Dániel előadásában, aki Szegő Gábor elé ért vissza, de a következő kanyarban már rögtön egy pozíciót javított és kezdte meg a helyezkedést az előtte haladó Bakó Zoltán mögött. A két kiforgás kétségtelenül Virágh László malmára hajtott a vizet, hiszen az ekkor harmadik helyen haladó Makláry Dávid biztonságos távolságra követte őt, így László megkezdhette Nagy Koppány becserkészését, akit végül a pálya közepén sikerült megelőznie. Koppány természetesen nem hagyta annyiban, és végig megpróbált László mellett maradni, hogy a célegyenesre fordulva a külső íven, jobb kigyorsítással visszavegye vezető pozícióját. A boxutca melletti szakaszon azonban a két gép összeért és Koppány egy kiforgást követően csak az utolsó helyen tudott visszacsatlakozni a versenyzésbe. Az egymással nagyot csatázó Dinya Attila és Bakó Zoltán küzdelméből Szegő Gábor tudott profitálni egy helyezést, hiszen miközben a két versenyző egymást csépelte, addig Gábor a pálya belső szakaszán, a külső íven fordulva könnyedén előzte meg Bakó Zoltánt, majd azonnal üldözőbe vette Attilát. A verseny felénél Koppány megkezdte a felzárkózást és sikeresen előzte meg Temesvári Csabát, miközben az élen Virágh László haladt, a második helyre pedig a 8. helyről induló Lantosi Dániel kapaszkodott fel. Az ekkor éppen harmadik helyezett Makláry Dávid szemmel láthatóan megpróbált minél nagyobb tempóval elszakadni Dinya Attilától, azonban az első, balos visszafordítóban rosszul sikerült a kigyorsítás és a pályán megforogva, Neudert Károly mögé, a nyolcadik helyen tért vissza a versenybe. Egy körrel később Kővári Viktor támadta Neudert Károlyt, amely egy sajnálatos kiforgatásban ért véget, Neudert kárára, Makláry Dávid pedig nevető harmadikként távozott kettejük párharcából, Károlyt pedig még Horváth Norbert is megelőzte. Norbert ezt követően Kővári Viktor védelmét vette tűz alá, azonban egy rosszul számított féktáv után kicsúszott és ismét Neudert Károly mögött gokartozott. A verseny tizedik percében Szegő Gábornak sikerült megelőznie Dinya Attilát, aki előtt éppen kiforgott egy versenyző és így kénytelen volt elvenni a gázt, elkerülve ezzel az összeütközést. A verseny utolsó köreiben Gulyás Lászlónak sikerült megelőznie Klenovszki Andrást, akire így Nagy Koppány érkezett meg és két kanyarral később neki is sikerült maga mögé utasítania Andrást.

Az utolsó körök nem várt izgalmakat hoztak, hiszen a mezőny végén ádáz küzdelmet folytattak egymással a versenyzők, és Virágh László valamint Lantosi Dániel is belekezdtek a lekörözésekbe. A versenyt végül Virágh László nyerte, akit az első HCK-s dobogóját szerző Lantosi Dániel és Szegő Gábor követtek a dobogó második és harmadik fokán. A 4. helyen Dinya Attila ért célba, majd Bakó Zoltán (5), Kővári Viktor (6), Horváth Norbert (7), Neudert Károly (8), Gulyás László (9), Nagy Koppány (10), Klenovszki András (11), Makláry Dávid (12) és Temesvári Csaba (13) következtek. A kategória “B” döntőjére már javarészt felszáradt a pálya, így a versenyzők már bátran használhatták a száraz íveket. Ezen felbátorodva egy rendkívül izgalmas és mozgalmas versenyt hoztak össze, ahol egyedül Fóth Barnabás pozíciója tűnt biztosnak. A verseny első negyedében Lind Zsoltnak sikerült megelőznie Cziranku Dánielt, majd a fél távtól, egészen a leintés pillanatáig száguldott Fóth Barnabás szélárnyékában, és ha a győzelmet nem is, de az utolsó pontszerző helyet így sikerült megszereznie. Cziranku Dániel (16) egy helyet veszítve a harmadik helyen ért be, Harsányi Zoltán (17) két helyet tudott javítani, Ivanov Iván (18) pedig nagy küzdelmek árán biztosította rajtpozícióját. Hőgyes Attilának (19) két helyet sikerült javítania, akárcsak az utolsó helyről induló Farkas Gábornak (20), majd Kassay Sándor (21) és Pető Gábor (22) következtek. Az “A” döntő leggyorsabb körét Lantosi Dániel futotta a 3-as géppel, 35,395-ös idővel, míg a “B” döntő leggyorsabbjának a 9-es gokarttal száguldó Lind Zsolt bizonyult, ideje 24,205 lett.

 

Nyilatkozatok

 

Szegő Gábor (3. hely):

“Életem legjobb időmérő pozíciójával a második helyről imdultam vizes pályán koppány mögül. Úgy éreztem van esélyem akár a győzelemre is de nem tudtam olyan kiegyensúlyozott köröket menni mint egy órával azelőtt. Eközben visszacsúsztam a negyedik helyre ami mégjobban frusztrált. Erőltettem ami meghozta az eredményét és megpördültem. A hatodik helyre csúsztam vissza. Innen aztán az győzelemre esélytelenek nyugalmával végre jó köröket sikerült összeraknom és végül a harmadik helyen zártam a futamot. Az egyik szemem sír a másik nevet de összességében boldog vagyok a dobogóval.”

 


 

 

IV. kategória

 

Hasonlóan a hármas kategóriához, a négyes kategóriában is Nagy Koppány szerezte meg a pole pozíciót a 14 fős mezőnyben. Márton Balázs 47 ezredes lemaradással a második leggyorsabbnak bizonyult, majd Virágh László és Neudert Károly következtek a második sorban. Kővári Viktor az 5. rajtkockát foglalta el, majd Szegő Gábor, Makláry Dávid, Rozvadszky Csaba, Kádas Zsolt, Murvai Tamás, Somogyi Tibor, Kosztolányi Ádám Tamás, Géczi Márton és Klimó Zoltán következtek.

hck-05-4A szombati nap első futama a 4-es kategória volt, ahol a rajt előtt megnyíltak az égi csatornák, komoly kihívás elé állítva ezzel azokat, akik még nem mentek vizes körülmények között. Ahogy az várható volt, az eső alaposan megkavarta az időmérős erősorrendet és már az első kanyarban több kicsúszás és lecsúszás történt. Virágh László a második kör kezdetén már átvette a futamban a vezetést, miközben Nagy Koppánynak szemmel láthatóan nem kedveztek a megváltozott tapadási viszonyok. Koppánynak ezt követően Márton Balázs támadásaira kellett válaszolnia, akinek a verseny harmadik percében, nagy küzdelmek árán sikerült megelőznie bajnoki riválisát. Balázs ezt követően azonnal elnyúlt Koppánytól, akire viszont Szegő Gábor zárkózott fel, hogy megszerezze a dobogó legalsó fokát. Mindössze néhány kört kellett várni és Szegő Gábor támadásba lendült, majd egy sikeres előzést bemutatva feljött a dobogó harmadik fokára, Koppányra pedig ezúttal Neudert Károly érkezett meg, az előző körben pedig Rozvadszky Csaba forgott meg. A verseny tizedik percétől kezdődően Szegő Gábor egyre közelebb került Márton Balázshoz, Nagy Koppánynak pedig sikerült elszakadnia az őt üldöző Neudert Károlytól, de Balázsékhoz nem tudott közelebb kerülni. Végül a tizenkettedik percben sikerült Szegőnek megelőznie Mártont, aki egy rossz kigyorsítás következtében, a pálya belső részén forgott meg, Neudert Károlyra pedig Kővári Viktor érkezett meg, akit Kosztolányi Ádám követett. Viktornak végül a verseny utolsó köreiben sikerült megelőznie Neudert Károlyt és Nagy Koppányt.

Újabb helycserére azonban már nem került sor, és a versenyt fölényesen nyerte Virágh László, a második és harmadik helyeken pedig Szegő Gábort és Márton Balázst intették le. A további sorrend: Kővári Viktor (4), Nagy Koppány (5), Neudert Károly (6), Kosztolányi Ádám Tamás (7), Kádas Zsolt (8), Makláry Dávid (9), Rozvadszky Csaba (10), Somogyi Tibor (11), Géczi Márton (12), Murvai Tamás (13) és Klimó Zoltán (14). A verseny leggyorsabb körét Virágh László futotta a 2-es gokarttal, ideje 36,429 lett.

 

Nyilatkozatok

 

Szegő Gábor (2. hely):

“nagyon szoros kvali után a hatodik helyről rajtoltam. Egész délelőtt száraz volt a pálya és lélekben száraz versenyre készültem. A felvezető kör alatt leszakadt az eső, így miután vizes aszfalton egész jól mentem mostanában edzéseken óvatosan de nagy önbizalommal vágtam neki a futamnak. Az első pillanattól kezdve nyugodtan vezettem és kihasználva az előttem lévők apróbb hibáit a második helyre jöttem fel. Ez rövid gokartos pályafutásom eddigi legjobb eredménye így természetesen nagyon boldog vagyok.”

 


 

 

A csömöri futam bővelkedett mindenben, ami egy izgalmas és látványos versenyhez szükségeltetik, a kategóriák bajnokságai pedig nem is alakulhatnának jobban a szezon feléhez érkezve. A HCK hatodik versenyének a Százhalombattán található Battaring ad majd otthont, melyre nevezni az info@amatorgokart.hu címen lehet, ahol mindössze az induló nevét és a választott kategóriát kell megadni.

 

Szerző: Vincze András