HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK
OAGB 2015/2. futam összefoglaló – G1 Kart Center

OAGB 2015/2. futam összefoglaló – G1 Kart Center

Budapesten folytatódott a Mogyoródon megkezdett MNASZ Országos Amatőr Gokart Bajnokság 2015-ös szezonja. A Material Center -3. szintjén található G1 Kart Centerben március 22-én, vasárnap csaptak össze egymással a Bajnokság résztvevői. A versenyzésben megfáradtaknak ezúttal is a felső szinten rendeztek be egy várakozót a Szervezők, szavatolva ezzel a versenyzők éberségét. Hogy pontosan hogyan is alakultak az ország egyik legnépszerűbb bérgokart pályáján a versenyek, azt a lenti sorokban próbáljuk meg visszaidézni, kategóriákra lebontva.


 

I. kategória

 

agb1502-1Összesen 11 versenyző mérte össze tudását az időmérőn, kik közül Báldi Gergő bizonyult a leggyorsabbnak és kényelmes előnnyel szerezte meg a pole pozíciót Szetei Gergely előtt. Dudás Bence és Fühl Zoltán a második soron osztoztak, majd Papp Dávid Róbert, Délceg Máté, Csernik Csaba, Balázs Dávid, Szabó Martin, Hoksz Máté és Kis Gábor következett. Már az első körben előzésnek lehettünk szemtanúi, amikor Szabó Martinnak sikerült maga mögé utasítani az előtte haladó Balázs Dávidot. Miközben Dudás Bence Fühl Zoltán miatt volt kénytelen védekező íveken gokartozni, addig az élen Szetei Gergely vette üldözőbe Báldi Gergőt. Fühl Zoltán lépéskényszerbe került, hiszen amellett, hogy szemmel láthatóan gyorsabb volt az előtte védekező Dudás Bencénél, Papp Dávid Róbert kezdte meg a helyezkedést mögötte. Így döntenie kellett, hogy vagy támad vagy pedig védekezik. Fühl végül az előbbit választotta, és a verseny harmadik percében, a célegyenes utáni gyors jobbos törésben előzte meg riválisát, majd kicsivel hátrébb Szabó Martin pedig Csernik Csabát előzte, aki súrolva a gumifalat további egy helyet veszítve Balázs Dávid mögött találta magát, miközben az élen Báldi Gergőnek sikerült ellépnie az őt üldöző Szetei Gergelytől. A verseny feléhez közeledve Papp Dávid próbált meg egy előzést Dudás Bence ellen, azonban a próbálkozás balul sült el és a fiatal versenyző a gumifalba ragadt, ahonnan csak külső segítséggel tudott visszatérni. A futam második felében két ponton is izgalmas csaták bontakoztak ki: elsőként Fühl Zoltán érte utol Szetei Gergelyt és kezdte meg versenytársa becserkészését, majd Papp Dávid Róbert érte utol a Kis Gábor, Hoksz Máté duót, ahol Kist végül a tizenharmadik percben előzte meg. Papp következő „áldozata” Hoksz Máté volt, akit az utolsó körökben sikerült megelőznie, ezt követően pedig a figyelem középpontjába a Szetei-Fühl párharc kerül, mely pár körrel a leintés előtt Fühl győzelmével zárult. A futam végül Báldi Gergő fölényes győzelmével ért véget, a második helyre pedig a negyedik helyről rajtoló Fühl Zoltán érkezett meg (helyezése jelenleg óvás alatt áll), a dobogó bronzfokára pedig Szetei Gergely állhatott fel. A befutó további sorrendje: Dudás Bence (4 – óvás alatt), Délceg Máté (5), Szabó Martin (6), Balázs Dávid (7), Csernik Csaba (8), Papp Dávid Róbert (9), Hoksz Máté (10) és Kis Gábor (10). Báldi Gergő hibátlanul zárta a hétvégét, hiszen amellett, hogy pole-ból indulva megnyerte a futamot, megfutotta a verseny leggyorsabb körét is melyet a 9-es gokarttal teljesített és ideje 34,064 lett.


 

II. kategória

 

agb1502-2A kettes kategória időmérőjén az első két helyezett versenyző privát csatát vívott a pole pozícióért, melyet végül Fühl Zoltán nyert, 49 ezreddel előzve meg a második helyről rajtoló Lencsés Bálintot. A harmadik legjobb időt Papp Dávid Róbert gokartozta, akit Kacskovics Krisztián, Cziranku Dániel, Csernik Csaba, Matus Maliak, Kollár Attila, Zsigri Márton, Raffay Kristóf, Propszt Roland, Kiss Gergely és Kozmér Tamás követett. A rajt után Zsigri Mártonnak sikerült megelőznie Kollár Attilát, majd néhány körrel később már Matus Maliakot is maga mögött tudta, tette ezt olyan elánnal, hogy Matus a gumifalon megtorpanva további egy hellyel esett vissza, hiszen Kollár Attila is könnyedén elment mellette. Matus kálváriája itt még nem ért véget, hisz a következő körben már Raffay Kristóf támadta, majd a célegyenes utáni gyors jobbosban a két gokart összeért és Matus a gumifalon megtorpanva ismét helyezéseket veszített, az imént említett Kristóffal, valamint az őt követő Propszt Rolanddal szemben. A harmadik percben egy nagyobb baleset borzolta a kedélyeket, melynek eredményeként piros zászlóval meg kellett szakítani a futamot. Csernik Csaba megpróbált bebújni Cziranku Dániel mellé, aki azonban a szemközti falon megpattanva, akaratán kívül is a gumifalba csapta riválisát, akinek nekiütközött az őket közvetlenül követő Zsigri-Kollár páros. Szerencsére senki sem sérült, de mivel Zsigri Márton és Kollár Attila gokartja keresztben állt a pálya legszűkebb pontján és nem tudták őket kiszabadítani, így a piros zászló mellett döntött a versenybíróság. A versenyt repülőrajttal indították újra, abban a sorrendben, ahogy a piros zászló előtt álltak a versenyzők: Fühl, Lencsés, Papp, Kacskovics, Cziranku, Csernik, Zsigri, Kollár, Raffay, Propszt, Matus, Kiss és Kozmér. Az újraindítást követően a mezőny eleje továbbra is Fühl Zoltán és Lencsés Bálint párharcáról szólt, velük csak Papp Dávid Róbert tudta tartani a lépést, de ő is lőtávolságon kívül volt a két versenyzőhöz képest. Kacskovics Krisztián egy hatos vonat élén haladt, melyet Cziranku Dániel, Csernik Csaba, Zsigri Márton, Kollár Attila és Raffay Kristóf alkottak. A mezőny végén pedig Propszt Roland, Matus Maliak és Kiss Gergely vívtak izgalmas csatákat. Az újraindítás nyolcadik percében megtörtént az első előzés is, melyet Csernik Csaba mutatott be Cziranku Dániel ellen, majd Raffay Kristóf is megelőzte az előtte haladó Kollár Attilát. Kicsivel később Matus Maliaknak sikerült maga mögé utasítania Propszt Rolandot, az előzés azonban jelenleg óvás alatt áll. Már csak néhány kör volt hátra a versenyből, amikor is Csernik ismét támadásba lendült, gokartja azonban nekiütközött Kacskovics Krisztián gépének, aki így további egy hellyel esett visszább, hiszen Zsigri Márton is el tudott mellette menni. Az eset jelenleg vizsgálat alatt áll. A hatalmas adok-kapokban még Cziranku Dániel is megelőzte Krisztiánt, aki egy körrel később újabb két helyet veszített, ekkor Raffay Kristóf és Kollár Attila mentek el mellette. A hihetetlen izgalmakat tartogató futamot végül Fühl Zoltán nyerte az őt árnyékként követő Lencsés Bálint előtt, míg a dobogó bronzfokára Papp Dávid Róbert állhatott fel, megszerezve ezzel pályafutása első OAGB-s dobogóját. A befutó további sorrendje: Csernik Csaba (4), Zsigri Márton (5 – óvás alatt), Cziranku Dániel (6), Raffay Kristóf (7), Kollár Attila (8), Kacskovics Krisztián (9), Matus Maliak (10), Propszt Roland (11), Kiss Gergely (12) és Kozmér Tamás (13). Nehéz, de hibátlan hétvégét tudhat maga mögött Fühl Zoltán, hiszen a pole pozíció és futamgyőzelem mellett a versenyen futott leggyorsabb kört is magáénak tudhatja, melyet a 9-es gokarttal teljesített, 34,479-es idővel.

 

Nyilatkozatok

 

Fühl Zoltán (1. hely):

„A G1 vonalvezetésével semmi bajom nincs, de nem is a kedvencem. Én a gyors kanyarokkal tűzdelt pályákon érzem magamat igazán otthon, de a G1-ben sem mentem rosszul az előző években. Voltak már szerencsétlen szituációim ezen a pályán, reméltem, hogy most eltudom kerülni ezt. Három szabadot mentem, hogy többet tudjak levegőzni, mivel az utóbbi években volt, hogy rosszulléttel együtt versenyeztem. A kvalin sikerült egy elég jó kört összeraknom az utolsó körömben. Nem éreztem magam biztonságban, hiszen igaz, hogy sokak 4 tizedet kaptak, de ott volt a végén Bálint. Szoros versenyben, de enyém lett az első hely. Jó gépet húztam, a 9-est. Nagyjából három-négy perc elteltével egy nagy csattanást hallottam, szinte biztos voltam, hogy nagyobb baleset történhetett. Így is volt, visszanézve, nagyon komolynak tűnt, örülök, hogy nem történt személyi sérülés. A verseny további részében Bálint ott volt a közelemben, de szerencsémre nem tudott megelőzni. Eddig kettőből kettő, erre nem számítva, ha megnézem az előző években mutatott teljesítményt az első néhány versenyen. Gratulálok Mindenkinek!”

Lencsés Bálint (2. hely):

„Számomra ez a kategória egy felszabadultsággal teli kategória volt. Egyszerűen csak szerettem volna a szülinapomon minél jobban érezni magam, és minél nagyobb mennyiségbe azt csinálni ezen a napon,amit szeretek. Fühl Zoli lehet, hogy ennek kevésbé örült. Legalább annyira szerettem volna magam elé megkapni Zolit, mint Zoli engem,maga mögé. Az előttem haladó gép sokkal gyorsabb volt mint az én gépem… amiegyébként azért nem igaz,mert az előttem haladó Zoli volt inkább gyorsabb nálam,mintsem a gép 🙂 A futamon történt egy baleset,amit utólag visszanéztem,és örülök, hogy mindenki jól van. A baleset miatt félbeszakadt a futam, és amíg az újraindítást vártuk ,rengeteg kérdés gyötört, például: akkor most vajon lehet inni? Mert ha iszol, eszel, növeled a súlyod. Azok a csúnya kiskapuk… Mivel a szabályzat erről külön tiltást nem tesz, így elméletileg lehet. Az újraindítást a lehető legjobban kaptam el, kigyorsításon is rajta tudtam maradni Zolin,de ez sem volt elég. Gratulálok Zolinak a győzelemhez, érinthetetlen volt, valamint a 3. helyen végző Papp Dávidnak, aki egyébként tanítványom!

Boldog vagyok, hogy ott lehettem :)”

 


 

 

III. kategória

 

agb1502-3Amikor már biztosnak tűnt Lencsés Bálint magabiztos győzelme az időmérőn, akkor megérkezett Rátkai János, aki 21 ezreddel kaparintotta meg a pole pozíciót címvédő riválisa elől. A második sorból Molnár György és Dudás Bence várhatták a verseny megkezdését, majd Horváth Norbert, Zsigri Márton, Délceg Máté, Kacskovics Krisztián, Csáki Zoltán, Porcs-Makkay Ákos, Czirkos Dániel, Molnár Tibor és Novák Bálint következett. A „B” döntőből három versenyző indulhatott volna, Vincze András, Ujfalusi Ákos és Tóth László sorrendben, azonban Vincze visszalépett az indulástól, Ujfalusi és Tóth pedig végül a SuperGP-ben indultak. El kellett néhány körnek telnie, mire igazán belendültek a srácok a hármas kategóriában, de utána komolyabb változások történtek a sorrendben. Kacskovics Krisztián életét ugyanis egy műszaki hiba keserítette meg, melynek eredményeként folyamatosan esett vissza, végül pedig a boxba hajtva feladni kényszerült a küzdelmet. Porcs-Makkay Ákos ekkor ismét nekiveselkedett Csáki Zoltán becserkészésének, mely ezúttal sikerrel zárult és egy hellyel feljebb lépett. A harmadik percben Molnár Tibor lendült támadásba Czirkos Dániel ellen a szűk hajtűkanyar előtt és sikeresen hajtott végre egy előzést, melynek eredményeként Novák Bálint is könnyedén ment el Dániel mellett. Az unalmasnak egyáltalán nem nevezhető futamon a következő előzést Porcs-Makkay Ákostól láthattuk, aki az ötödik percben már Délceg Mátét is maga mögött tudhatta és azonnal megkezdte Zsigri Márton üldözését. Mindeközben az élen apró, de biztos lépésekkel távolodott az egymással csatázó Rátkai-Lencsés kettőse az üldözőktől, név szerint Molnár György, Dudás Bence és Horváth Norbert triójától. Porcs-Makkay Ákos a hetedik percben már Zsigri Mártont is legyűrte, majd a nagy tülekedésben Csáki Zoltán is pozícióba tudott kerülni Délceg Máté mögött és egy hellyel feljebb lépve már Zsigri szélárnyékában száguldott. Az elkövetkezendő körökben Molnár Tibor okozott kellemetlen perceket a védekező ívekre kényszerülő Délceg Máténak, miközben lassacskán Novák Bálint is megérkezett a duóra. Délceg védelme végül a verseny tizenegyedik percéig bírta Molnár ostromát, akit ezt követően Novák Bálint is megelőzött, majd hamarosan Czirkos Dániel is becsengetett Máténál, aki eddigre azonban elég tapasztalatot gyűjtött ahhoz, hogy rutinosan maga mögött tudja tartani ellenfelét. A nézők az utolsó körben sem dőlhettek hátra kanapéikban, hiszen mindamellett, hogy az élen kiélezett csata ment az első helyért, a mezőny végén Csáki Zoltán próbált meg egy végső támadást indítani Zsigri Márton ellen, a hajtűkanyar előtti gyors jobbosban. Az előzés nem sikerült, a külső ívről visszaérkező Zsigri pedig akaratán kívül is a gumifalba passzírozta riválisát, de szerencsére nem ismétlődött meg a 2-es kategória bukása. Csáki számára így is szerencsétlenül jött ki a lépés, hiszen a gumifalon megtorpanva Molnár Tibor és Novák Bálint is elmentek mellette. Ezzel a végére is értünk a hármas kategóriában történt események összegzésének, a kockászászlót végül a futamot végig védekező Rátkai János nyerte, a címvédő Lencsés Bálint előtt, a dobogó harmadik fokára pedig Molnár György állhatott fel, aki Dudás Bence (4) és Horváth Norbert (5) előtt szelte át a célvonalat. A befutó további sorrendje: Porcs-Makkay Ákos (6), Zsigri Márton (7 – óvás alatt), Molnár Tibor (8), Novák Bálint (9), Csáki Zoltán (10), Délceg Máté (11), Czirkos Dániel (12) és a futamot idejekorán befejezni kényszerülő Kacskovics Krisztián (13). A verseny leggyorsabb körét a 4-es gokarttal versenyző Lencsés Bálint futotta meg, ideje 34,601 lett.

 

Nyilatkozatok

 

Rátkai János (1. hely):

„2. futamra visszatértem az AGB mezőnyébe, DE csak a hármas kategóriát tervezem letolni idén. Mivel az 1. futamon nem voltam, így a végéről kellett jönnöm. Előnyömre vált volna ha nem ketten körözünk a pályán de így is úgy is meglett az első hely. Futamon meg már mindegy mit húzok, végig védekezve futamot kell nyerni. Nem volt nehéz dolgom. nem akartam meglépni csak beállni belülre és kész. Bálintnak talán volt 1-1 apró lehetősége megelőzni de arra tényleg csak 1% esély volt, mikor kicsit több helyet hagytam és egy centire betudta dugni az orrát a gépének. Összességébe véve egy nyugis jó kis futam volt. Hungaroringen majd a 4. helyről fogok kvalizni, meglátjuk mire lesz elég majd. Eddig 1/1 az állás :)”

Lencsés Bálint (2. hely):

„A 2. versenyt az általam kedvelt vonalvezetésű G1 Kart Centerben rendezték meg. Az edzésekkel nem volt gond, és kezdetben úgy tűnt, hogy az időmérő köröm is elég rendben van. Jani a végén pár századdal, ezreddel meg tudott csípni a végéről kvalizva. A versenyen kb. azonos gépet húztunk Janival, talán az én gépem egyenesbe egy kicsit gyorsabb volt, de a jobbos kanyarokba nehezen bírtam tartani a lépést Janival. Emellett egy kisebb technikai gond is hátráltatott a versenyben, és az elmúlt évek tapasztalatai kellettek ahhoz, hogy be tudjam fejezni a futamot. Sose mondom azt, hogy a dobogó második fokával meg vagyok elégedve, de a jelenlegi körülményeket figyelembe véve most boldog vagyok, hogy célba érhettem.

Gratulálok mindenkinek.

Végre jönnek a nyitott pályás futamok. Találkozunk a ringen :)”

 


 

 

IV. kategória

 

agb1502-4A négyes kategóriában folytatódott Kovács György menetelése, aki akárcsak a Hungarokartban, ezúttal is a leggyorsabbnak bizonyult, 94 ezreddel előzve meg a második helyről rajtoló Kocsi Viktort. Mögöttük, a második sorból Csáki Zoltán és Molnár György következtek. A rajtrács további sorrendje: Márton Balázs, Gyuris Gábor, Murvai Tamás, Nagy Koppány, Kocsi Zsolt, Molnár Tibor, Pataki Gábor, Porcs-Makkay Ákos és Pribilinszky Zoltán. A „B” döntőből Vojtech Rusznyák, Ujfalusi Ákos  és Jenovai Norbert indulhatott volna, de Rusznyák és Ujfalusi visszalépett, Jenovai pedig a SuperGP-n indult el. A rajt után Pataki Gábornak sikerült megfognia Molnár Tibort, akit nem sokkal később már Porcs-Makkay Ákos támadott. Ákos támadása azonban balul sült el, és a hosszú egyenest követő jobb-bal kombinációban nem tudott beférni Tibor mellé, a gumifalnak ütközve csak jelentős hátránnyal tudott a mezőny után eredni, végül két körrel később a boxba hajtva feladta a küzdelmet. A harmadik percben Nagy Koppány próbált bebújni Murvai Tamás mellé, a pálya legszűkebb pontján, ez azonban nem sikerült és a megtorpanás eredményeként Molnár Tibor visszaelőzte Pataki Gábort. Mindeközben az élen egymással csatázó Kovács György és Kocsi Viktor hatalmas előnyre tettek szert a harmadik helyen védekezni kényszerülő Csáki Zoltánnal és az őt üldözőkkel szemben. Nagy Koppánynak a következő körökben Kocsi Zsolttal gyűlt meg a baja, akinek sikerült Nagyot maga mögé utasítania, némi levegőhöz juttatva ezzel Murvai Tamást, melynek a Tamás előtt haladó Gyuris Gábor egész biztosan nem örült. Az elkövetkezendő körökben csillapodni látszódtak a kedélyek és az utolsó körökig kellett várnunk, hogy a versenyzők ismét egymásnak essenek. Az egész Pataki Gábor támadásával indult, aki megpróbálta megelőzni Molnár Tibort a hajtűkanyarban, ez nem sikerült, de nem veszített pozíciót, a célegyenesre ráfordulva azonban Pribilinszky Zoltán szúrt be Pataki mellé és sikeresen előzte meg versenyzőtársát. Három körrel később Molnár Tibor esett be féktávon Nagy Koppány mellé a hajtűkanyarban, majd a lendülettől vezérelve a kanyar kijáratán kikísérte ellenfelét a bukótérbe. Ezzel természetesen Molnár is tempót veszített és Pribilinszky Zoltán valamint Pataki Gábor is megelőzték. Molnár ezt követően sportszerűen, az első adandó alkalommal visszaengedte maga elé Koppányt. Egy körrel később került bemutatásra az utolsó három kört jelző tábla, mely újabb nem várt változást hozott: Márton Balázs szó szerint rátapadt az előtte haladó Molnár Györgyre, aki a célegyenes utáni gyors jobbos kijáratán a gumifalnak koccant, gokartja beriszált, mellyel kiterelte Balázst a pálya másik oldalára. Mind Molnár, mind pedig Márton meg tudták fogni gokartjaikat, de Balázs két helyet is veszített, hiszen a nagy tempóval érkező Gyuris Gábor és Murvai Tamás is könnyedén kerülték ki a gokartját összeszedő versenyzőt. A verseny leintésének a pillanatáig újabb előzésre már nem került sor, így a futamot hatalmas fölénnyel nyerte Kovács György, akit az őt árnyékként követő Kocsi Viktor kísért át a célvonalon, megszerezve ezzel a dobogó ezüstfokát. A harmadik helyet a futamot hibátlanul végigvédekező Csáki Zoltán szerezte meg, a befutó további sorrendje pedig az alábbiak szerint alakult: Molnár György (4), Gyuris Gábor (5), Murvai Tamás (6), Márton Balázs (7), Kocsi Zsolt (8), Pribilinszky Zoltán (9), Pataki Gábor (10), Nagy Koppány (11), Molnár Tibor (12) és a verseny elején kiálló Porcs-Makkay Ákos (13). A verseny leggyorsabb körét Kocsi Viktor jegyezte, 35,022-es idővel, melyet a 10-es gokarttal versenyezve teljesített.

 

Nyilatkozatok

 

Kovács György (1. hely):

„A G1 régi kedvelt pályám, ezért csupán az időmérő előtti két szabadedzéssel készültem rá technikai részről, azokat is csak azért, hogy felmérjem a tapadási viszonyokat. A Hungi után visszakerültek a kemény gumik, és hát mit mondjak – inkább nem mondok semmit róluk… Szerintem egy gokart versenyhez hozzátartozik a tapadás is, de úgy tűnik, hogy majdhogynem egyedül vagyok ezzel a véleményemmel. Azért remélem, hogy a kinti pályákra felkerülnek a Mojok, legalább addig a pár versenyig, amíg nincs túlzottan meleg, és a kopás mértéke még elfogadható. Igyekszek folyamatosan lobbizni a dologért, remélem vannak mások is a versenyzők között, akik osztják a véleményemet, hiszen tök egyértelmű, hogy sokkal nagyobbat lehet autózni azokkal a gumikkal. Meglátjuk…

Ami a versenyt illeti: elsőként időmérőzve igyekeztem mindent beleadni, ugyanis a pálya folyamatosan javul kvali alatt, és csak jó idővel lehetett keresnivalóm az elején. Sikerült összetákolni egy elfogadható időt, annak ellenére, hogy az 5 kör alatt se tapadása, se ereje nem volt a 7-es gépnek (utóbbi tényező természetesen sorrendtől függetlenül mindenkit érintett). Amit egyébként nem értek, hiszen ha jól emlékszem a 7-essel kvaliztunk a Hungiban is, és ott még ment rendesen. Oké, hogy hangolás történik, de nem értem, miért kell egy jó kartot így lebutítani… Akárcsak a 12-es, (amit a futamra kaptam) szintén jó gép volt korábban, de a nap folyamán mindenki panaszkodott rá, hogy nem megy sehova. Ezt én is megerősítem, hiszen Viktor a 10-es karttal úgy gyorsult le és akkor, amikor csak akart. Persze így lett izgalmas a verseny, csak nem értem miért van hangolás, ha 5-6 tizedes különbségek maradnak egyes gépek között… Remélem ebben a dologban lesz pozitív változás a Ringre. (a 10-es és 12-es gépek futották a verseny leggyorsabb körét, 74 ezred különbséggel – a szerk.)

Mindentől függetlenül egyébként remek verseny volt, és rám is fért már egy jó eredmény a G1-ben, hiszen a 4-es kategóriában itt még nem nyertem. Most szerencsére „minden” klappolt, és maradtam a tabella élén. Várom a Ringet, ami az abszolút kedvenc pályám, és ahol debütáltam anno az AGB-ben. Úgy hallottam, hogy új pályavonal vár minket, aminek szintén örülök, mert szeretem tanulni az új pályákat, és jó kihívás lesz a maxot kihozni belőle (reményeim szerint puha gumikon)! :)”

Csáki Zoltán (3. hely):

„Sikerült 3. Helyre időmérőzni! 🙂 mivel a pályán nehéz előzni, így csak arra kellet figyelni, hogy ne hagyjak helyet. Mivel összeszedtem párszor magam mögött a mezőnyt, a Gyurinak is védekeznie kellett, így tudtam menni 6-8 tiszta kört is! Örülök a dobogós helynek, szeretném megismételni a következő versenyeken!”


 

Super GP kategória

 

agb1502-sgpSzoros csatát hozott a Super GP időmérője, hiszen az első négy versenyző 1 tizeden belül tudott maradni. Mindközül Molnár György bizonyult a leggyorsabbnak és szerezte meg a pole pozíciót, majd Kocsi Viktor, Horváth Norbert, Márton Balázs, Lind Zsolt, Kacskovics Krisztián, Kocsi Zsolt, Porcs-Makkay Ákos, Pribilinszky Zoltán és Nagy Koppány következett. A kategória rajtjára a mezőny további 3 versenyzővel egészült ki, név szerint Ujfalusi Ákossal, Jenovai Norberttel és Tóth Lászlóval. Ahogy azt már terempályákon megszokhattuk, a SuperGP futamain elsősorban a taktika kerül előtérbe, semmint a pályán történő előzések. Ez a G1-ben sem volt másképp, igaz, akadtak szép számra test-test elleni csaták és előzések. Annak ellenére, hogy az időmérő nem úgy alakult Márton Balázs számára, ahogy azt szerette volna, folytatódott a Hungarokartban megkezdett menetelés, és küzdelmes úton hozta a 25 pontot a verseny végén. A pole-ból induló Molnár György kihozta a maximumot magából és a gokartjából, de végül kénytelen volt beérni a dobogó harmadik fokával, hiszen a Márton Balázst üldöző és ötödik helyről startoló Lind Zsolt sikerrel kormányozta be gokartját a második helyre. Horváth Norbert ameddig versenyben volt, addig remekül haladt, de a harmadik helyről induló versenyző számára a technika ördöge közbeszólt és a futam utolsó negyedében feladni kényszerült a küzdelmet, a 10. helyről induló Nagy Koppánynak viszont egész biztosan nem volt oka a panaszra, hiszen egy jó taktikával egészen a negyedik helyig lépdelt előre, megelőzve ezzel Kacskovics Krisztiánt, akinek rajtpozíciójához képest 1 hellyel sikerült előrébb végeznie. A szoros időmérő ellenére Kocsi Viktor számára a futam nem alakult túl rózsásan és küzdve az elemekkel valamint a versenytársakkal, végül testvére, Zsolt előtt a hatodik helyen pillanthatta meg a verseny végét jelző kockászászlót. A másik kategóriákból a versenyre megérkező versenyzők közül Ujfalusi Ákos érte el a legjobb eredményt, neki a 10. helyet sikerült megszereznie majd Tóth László és Jenovai Norbert következtek a tizenegyedik és tizenkettedik pozíciókban, Porcs-Makkay Ákos és Pribilinszky Zoltán pedig pozíciócsere nélkül fejezték be a fél órás emberpróbáló küzdelmet. A futamot tehát Márton Balázs nyerte, akit Lind Zsolt próbált megszorongatni, megszerezve ezzel a második helyet, a dobogó harmadik fokára pedig tőlük picit leszakadva Molnár György szerezte meg. A befutó további sorrendje: Nagy Koppány (4), Kacskovics Krisztián (5), Kocsi Viktor (6), Kocsi Zsolt (7), Porcs-Makkay Ákos (8), Pribilinszky Zoltán (9), Ujfalusi Ákos (10), Tóth László (11), Jenovai Norbert (12) és a versenyt műszaki hiba miatt feladni kényszerülő Horváth Norbert (13). A leggyorsabb körökre tekintve egyértelműen kiderül, hogy amíg Horváth Norbi alatt ment a gép, addig nagyon ment, hiszen az ő nevéhez fűződik a leggyorsabb kör, 34,410-es idővel, melyet a 4-es gokarttal teljesített.

 

Nyilatkozatok

 

Márton Balázs (1. hely):

„Nagyon vártam már a G1-es hétvégét, talán itt gokartozom a legtöbbet, így bátran nevezhetem hazai pályának! 🙂 4. rajthelyet sikerült kiautózni, minimális hátránnyal a pole-tól. Szerencsém volt a géphúzással, IV-es kategóriában mentem ezzel a géppel a korábbi futamon, ülést és magamat is hozzáállítottam 🙂 Rajt tiszta volt, de éreztem, hogy lassú nekem a vonat, így egy korábbi csere mellett döntöttem, amely kiváló taktikának bizonyult. Hamar átjöttem a mezőnyön, egyedül Koppányon nem tudtam átverekedni magam, s nem akartam kétes manőverbe bonyolódni.. Folyamatosan láttam Molnár Gyurit az első helyen, éreztem, hogy meglehet a győzelem, addig a pontig amíg Lind Zsolti majdnem kifordított Hori előzése közben a visszafordítóban. Ezután nyomtam, ahogy csak tudtam, szerencsémre Gyuri a végén ment csak a boxba, közvetlenül Koppány előtt. Zsoltira figyeltem, hogy magam mögött tartsam az utolsó körökben, így sikerült megnyernem zsinórban a 2. SGP futamot az évben. Gratulálok a dobogósoknak és minden célba érkezettnek! Találkozunk a Hungaroringen!!!”

Lind Zsolt (2. hely):

„A szezonnyitón csak szórakozásból indultam a SuperGp-ben, igaz 9. lettem de nagyon élveztem a futamot, így gondoltam a G1-ben is rajthoz állok. Az időmérőn az 5. időt futottam és ez izgalmas futamnak ígérkezett. Bíztam benne, hogy meg tudom tartani ezt a pozíciót ebben a mezőnyben. Már a rajt utáni első néhány körben éreztem, hogy jó a tempóm és van remény a dobogóra. Nagy csatát vívtam Kacskovics Krisztiánnal, majd később Horváth Norbival is. Kacsát megelőztem, Norbi pedig kiállni kényszerült, így szabaddá vált a pálya előttem. A futam utolsó néhány körében sikerült Márton Balázs közelébe érnem de előzni már nem maradt idő. Ennek a 2. helynek köszönhetően a tabella 3. helyén állok, ezért úgy döntöttem, hogy részt veszek az egész szezon során ebben a kategóriában is. Meglátjuk mire leszek képes a szezon végéig ebben az erős mezőnyben.”

 


 

 

A Bajnokság egy időre búcsúzik a terempályáktól és a következő állomás a legendás mogyoródi versenypályára, a Hungaroringre invitálja a versenyezni vágyókat. Ahogy azt az elmúlt évben megszokhattátok, idén is rendezvény lesz a nagypályán, így aki autóval érkezik, az mindenképp olvassa el a versenykiírást. Nevezéseteket minél előbb adjátok le az info@amatorgokart.hu címen.

 

Szerző: Vincze András és Németh Attila