Endurance OAGB – 2010/01. futam (2010.02.21)

A 2010-es év második hónapjának huszonegyedik napján, egy, a téli hónaphoz képest napos, meleg és kellemes időben került megrendezésre az MNASZ – Országos Amatőr Gokart Bajnokság első csapatbajnokságának debütáló futama a Material Center parkolóházában található G1 Kart Centerben. A kezdeti nevezői lappangást elfelejtve, összesen nyolc csapat regisztráltatta magát a versenyre, akik között voltak az amatőr bel-és külföldi gokartban ismerős arcok, de neveztek újoncnak számító alakulatok is. Mielőtt belemerülnénk az időmérők és versenyek fordulatos eseményeibe, vessünk egy pillantást a szabályokra, dióhéjban.

A versenynap lebonyolítása sokaknak nem okozhatott különösebb meglepetést, mivel a Szervezők az eddig is jól bevált lebonyolítási formát választották. A két- és háromfős csapatok, akiknek a lehető legigazságosabb feltételek megteremtése miatt egységen 80 kilós átlagsúly felett kellett rendelkezniük, összesen három órát teljesítettek a pályán a bajnokság gépeivel. (270ccm Rimo, 12 LE) A cél az volt, hogy mindenki a lehető legtöbb kört teljesítse a 180 perc alatt. Amelyik csapat a legtöbbször haladt át a mérővonalon a rendelkezésre álló időn belül, értelemszerűen az mondhatta magát győztesnek és vihette haza az elsőnek járó oklevelet. Az egyedüli újdonság talán az volt, hogy a nevezettek az időmérő edzések előtt vásárolhattak maguknak szabadedzéseket is, amire szükség is volt, mivel rendhagyó módon a debütáló futam a megszokott normál irány helyett az ellentétes irányba került lebonyolításra, és ez sokak számára ismeretlenül hangozhatott. A verseny ideje alatt végig (kivéve a futam utolsó tíz percét) érvényben volt a kék zászlós szabály, vagyis a gyorsabb versenyzőt kötelező volt elengedni. A szabadedzések után körülbelül reggel nyolc óra magasságában elkezdődtek az időmérő futamok, amelyek a következőképpen alakultak.

Az első rajtkockát a Vörös Orsolya, Riba Krisztián és Benedek Viktor alkotta trió söpörte be, Krisztián jóvoltából, aki a mezőnyben egyedüliként futott 34 másodperc alatti kört, egészen pontosan 33,962-t. Mögöttük a második helyen az Ujhelyi György Dénes, Rajnai Máté duó szerepelt 34,279-es idővel, amit Máté ért el a csapaton belül. Az átmeneti képzeletbeli dobogó legalsó fokára Mészáros Zoltán és Szetei Gergő csapata kvalifikáltatta magát (34,339), utóbbival a volánnál, míg a negyedik helyet a tavalyi HCK évad élpilótáiból álló Lencsés Bálint, Nyuka Gábor, Vitanov Tamás szerezte meg. Az ötödik leggyorsabb Balogh Dávid volt, két csapattársával, Varga Norberttel és Gál Tamással egy csapatot alkotva.

Az időmérő végeredménye

1. Vörös, Riba, Benedek 33,962
2. Rajnai, Ujhelyi 34,279 + 0.317
3. Mészáros, Szete 34,339 + 0.377
4. Lencsés, Nyuka, Vitanov 34,540 + 0.578
5. Balogh, Varga, Gál 34,642 + 0.680
6. Farkas, Nagy, Vida 35,242 + 1.280
7. Kismarty, Reichert, Rusói 35,866 + 1.904
8. Andó, Király, Kazsó 39,661 + 5.699

A pilóták kilenc óra előtt néhány perccel foglalhatták el rajthelyüket, amivel kezdetét vette az OAGB első csapatbajnokságának szezonnyitó versenye, amit sajnos a vártnál sokkal több ütközés és baleset jellemzett. Ennek következtében gyakorlatilag nem volt olyan csapat a mezőnyben, amely életét ne nehezítette volna meg legalább egy erőteljesebb koccanás vagy valamiféle kakaskodás egy másik résztvevővel. A futamot legjobban az Ujhelyi, Rajnai csapat kezdte. UGYD hamar el tudod lépni üldözőitől és átmeneti előnyének nyugalmában autózhatta a saját űrtempóját, egészen addig, amíg az ötödik helyről rajtoló Balogh Dávid, át nem hámozta magát versenyzőtársain és utolérte az első helyezett csapatot. Ekkor átmeneti harc vette kezdetét, majd a pálya egyik legszűkebb részén sajnos a két versenyző összeakadt, aminek Ujhelyi volt a vesztese, hirtelen a középmezőnyben találta magát. Eközben a második helyen Mészáros Zoltán, a harmadikon Lencsés Bálint haladt. Az első cseréket követően azonban a papírforma újra érvényesülni látszott. Az Ujhelyi, Rajnai páros másodszor is átvette a vezetést, amit onnantól kezdve már nem adtak át senkinek és magabiztosan húzták be a győzelmet, ami felől nem is lehetett vitatkozni, mivel a leggyorsabb (nap legjobb ideje: Rajnai Máté – 32,845) és a legkiegyensúlyozottabb tempót is ők diktálták a három óra alatt. A dobogó második fokára Mészáros Zoltán és Szetei Gergely állhatott fel, akik csupán csak a negyedik legjobb időeredménnyel rendelkeztek, de a kiegyensúlyozottságuk, megbízhatóságuk és némi szerencse elég volt ahhoz, hogy ott legyen a helyük a dobogón. A Lencsés Bálint, Nyuka Gábor, Vitanov Tamás csapat remek iramot produkálva végül a harmadik helyen ért célba, de az igazsághoz hozzátartozik, hogy a dobogós alakulatok közül talán az ő csapatukat hagyta el legjobban a szerencse. Sajnos néhány lekörözésnél rendszerint ők húzták a rövidebbet, de az egész mezőnyt tekintve mégsem őket hagyta el legjobban az őrangyaluk. A negyedik helyen célba érő Balogh, Varga, Gál hármas kénytelen volt a verseny közepe tájékán köröket várni a bokszban, mert a pálya leggyorsabb részén két versenyző csattanása miatt az ő gokartjuk is megsérült. Ha ez nem történt volna meg velük, akkor talán egy dobogós helyezés is elérhető lett volna nekik.

A verseny végeredménye

1. Rajnai, Ujhelyi 308 32,845 0.000
2. Mészáros, Szete 306 33,171 + 2 Laps
3. Lencsés, Nyuka, Vitanov 304 33,119 + 4 Laps
4. Balogh, Varga, Gál 303 33,293 + 5 Laps
5. Vörös, Riba, Benedek 301 32,922 + 7 Laps
6. Kismarty, Reichert, Rusói 300 33,264 + 8 Laps
7. Farkas, Nagy, Vida 293 34,180 + 15 Laps
8. Andó, Király, Kazsó 270 35,933 + 38 Laps

Mindenesetre a hangulat és szervezés téren egyáltalán nem lehetett panasz, mivel az egész versenynapot a családias légkör és a kifogástalan szervezői háttér jellemezte és színesítette.

Várhatóan a következő forduló is a G1 Kart Center gokart pályáján kerül megrendezésre, de az időpont még szervezés és egyeztetés alatt áll. Ha valaki addig is némi benzingőz-szippantásra és adrenalin bombára vágyik, február 27.-én és 28.-án talál magának kitűnő elfoglaltságot az MNASZ – OAGB égisze alatt megrendezésre kerülő gokartversenyeken.

Szerző: Szete