HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK

OAGB 2010/02. Futam – Hungarokart (2010.03.21)

A G1 Kart Center után egy újabb fedett pályás helyszínen körözhettek az Országos Amatőr Gokart Bajnokság versenyzői március. 21.-én. A Mogyoródon található Hungarokart Centerben a bajnokság története során először versenyezhettek a négy kategória pilótái. A dicső múlttal rendelkező pályán már számtalan verseny került megrendezésre nagy sikerekkel, így várható volt, hogy előbb-utóbb az AGB mezőnye is el fog látogatni a friss tulajdonosváltáson átesett helyszínre. A pályáról tudni kell, hogy tavaly új nyomvonalat és az eddigi, lestrapált „talajt” felváltva, szebb burkolatot kapott, ahol igen parádés csaták alakultak ki a nap során. Bár a Hungarokart Center híres arról, hogy a többi fedett pályához képest, itt nem is olyan lehetetlen előzni, érdekességképp mégis a poleból induló versenyzők meg tudták tartani helyezésüket a kockás zászló intéséig. Ettől függetlenül számtalan előzést láthatott a Nagyérdemű, amelyekből néhány megemlítésre kerül a következő kategória beszámolókban.

1. kategória

A legkönnyebbek között a múltkori futamhoz hasonlóan ismét Gere Tamás futotta meg a pole pozíciót, jócskán elhúzva a második helyezett Kovács Zsolt Milántól és a harmadik Csuzi Mártontól. A futamon Gere sima rajt-cél győzelmet aratott és már az első körökben sikerült magabiztos előnyt kovácsolnia, amit a futam során végig növelni tudott. A második helyen célba érő Kovács Zsolt Milánnak a verseny elején vissza kellett fognia Szetei Gergely támadásait, de hamar el tudott húzni és végül ő is viszonylag nyugodt versenyt tudhatott maga mögött. A dobogó legalsó fokára a futam (és a mezőny) egyetlen hölgytagja, Garamvölgyi Nikolett állhatott fel, aki az ötödik rajtkockáról indulva szép és lendületes előzéseket mutatott be az előtte rajtoló fiúk kárára (Csuzi és Szetei voltak az áldozatok). A negyedik helyezett a pálya hivatalos csúcstartója, Lencsés Bálint lett, aki a két lezajlott futam után a roppantul szoros tabella miatt egy második és a mostani negyedik helyének köszönhetően vezeti az 1. kategóriát. Csuzi Márton a harmadik helyről a csalódást keltő hetedik pozícióban ért célba, míg a korábban említett Szetei Gergely volt a futam egyetlen kiesője, gumiproblémák miatt. A verseny leggyorsabb körét nem nagy meglepetésre a győztes Gere Tamás futotta az egyes gokarttal. (25,020)

Gere Tamás – 1. helyezett

Amikor megtudtam, hogy a Hungarokartban lesz a második forduló, megörültem, hiszen régen nagyon sok eredményes versenyt futottam itt. Igaz mára már más lett a vonalvezetés, mint régen, valamint a burkolat is csúszósabb lett, amit kipróbálva egyáltalán nem bántam meg. A szabadedzésektől fogva tetszett a pálya, nagyon élvezetesen lehetett enyhe keresztbecsúszásokkal gokartozni, már – már rallys élményt átélve. Sokan mondták, hogy minél többet mennek a gépek a pályán, annál jobb időt lehet majd futni. Ez igaz is lett, az időmérőn utolsóként mentem ki és sikerült megszerezni az első helyet, majd a sorsolás után megnyugodtam, mivel tudtam, hogy ütőképes gép lesz alattam. A rajtnál szépen eljött mindenki, 2-3 kör után volt annyi előnyöm, hogy már nem kellett folyamatosan hátra figyelnem így tudtam a saját tempómat autózni. A futam felénél láttam, hogy Gergő megforgott a pályán majd kiállt a versenyből. Innentől kezdve nem kockáztattam, a biztonságos célba érésre törekedtem. A múltkorihoz képest nyugodt versenyt futottam, ismét egy jóízűt gokartoztam ezen a pályán, akárcsak évekkel ezelőtt.

Kovács Zsolt Milán – 2. helyezett

Időmérőn nem éreztem, hogy dobogós időt futottam. Utána persze tudtam, hogy utolsónak indult Gere Tomi megfutja az időmet. Futam: mivel nem rossz, de Gere Tomitól gyengébb gépet húztam egy célom volt: megtartani a második helyet. Ez az első harmadban bizonyult feladatnak, amikor láttam, hogy Szetei Gergő van mögöttem, és szorosan követett, viszont pár kör után lemaradt, ami nagyon meglepett. Utána már egy biztonságos távolsággal tartani tudtam a 2. helyemet, amit nagyban segített a mögöttem lévők küzdelme. A verseny vége felé láttam közeledni Nikit, de a rés nagyon lassan csökkent. Boldog voltam az eredménnyel, mivel életemben először voltam ezen a pályán. Illetve tavaly is 2. futam után döntöttem el, melyik kategóriában folytatom, úgy, mint tavaly: I.

Garamvölgyi Nikolett – 3. helyezett

Számomra ez egy fantasztikus hétvége volt. A pálya csúszóssága miatt a kezdetektől nem kedveltem, egyáltalán nem számítottam ilyen jó eredményre. A szabadedzések alatt éreztem, hogy ott lehetek az elejében, de ismertem magamat: az időmérőn a legtöbbször nem sikerül produkálnom ugyanazt a remek időt. De próbáltam pozitívan odaállni és sikerült; a mezőny totális közepébe kvalifikáltam magam. A géphúzás csak mégjobban belelkesített: a hatos géppel a HCK-n sikerült nyernem, reméltem, hogy ez egy jó előjel. A rajt utáni első körökben kialakult egy négyes vonat a harmadik helyezettől kezdve. Nem akartam semmi meggondolatlanba belemenni, ezért szépen kivártam, ameddig Gergő bebújik a harmadik mellé és akkor lecsaptam én is. Azt hittem, hogy kész, negyedik helyezett leszek, mert volt valamekkora a hátrányom az előttem levővel szemben. A megérzésem nem vált be: pár kör alatt befogtam Gergőt és láttam, hogy nagyon szenved a nyolcas a géppel. Beletelt pár körbe, mire a hátsó kanyarban be tudtam bújni mellé, mert teljesen kicsúszott a pálya külső ívére. Fantasztikus érzés volt a harmadik helyen tanyázni. De csak egy ideig: megkaptam a nyakamba Bálintot. Már kezdtem feladni a pozícióm megtartását, amikor egyszercsak eltűnt mögülem és lett egy 15-20 méteres hátránya. Az utolsó tíz kör így teljes nyugalomban telt el: előttem messze voltak, mögöttem is. Mindenesetre fárasztó verseny volt, de megérte. Nem hittem volna, hogy pont ezen a pályán fogok ilyen jó eredményt elérni

Végeredmény – Hungarokart Center

1. Gere Tamás 25

2. Kovács Zsolt Milán 20

3. Garamvölgyi Nikolett 16

4. Lencsés Bálint 13

5. Varga Botond 11

6. Gyuris Gábor 10

7. Csuzi Márton 9

8. Turóczi Péter 8

9. Szetei Gergely 7

Bajnokság állása a második futam után

1. Lencsés Bálint 33

2. Szetei Gergely 32

3. Gere Tamás 31

4. Kovács Zsolt Milán 31

5. Varga Botond 27

6. Garamvölgyi Nikolett 25

7. Gyuris Gábor 20

8. Csuzi Márton 17

9. Turóczi Péter 15

2. kategória

A 75 kilogramm felettiek mezőnye produkálta a legszorosabb befutót, ahol a pole-t és a futamgyőzelmet is az I. kategóriában vitézkedő Szetei érte el. A második helyről startoló és ugyanerre beérő Riba Krisztián végig nyomás alatt tartotta az előtte lévőt, akárcsak a harmadik Szántó Tamás Ribát, de egyik esetben sem történt előzés. A felek igen látványos és kiélezett csatát vívtak egymással, mindvégig a korrektség határain belül maradva. Benedek Viktor remek versenyt produkált, hisz a 6. rajtkockáról a 4. helyre jött fel és a verseny vége felé sikeresen utolérte az elől haladó hármas bojt, de előzni már nem tudott. Az ötödik helyen célba érő Molnár Tibor remek csatát vívott az óriási rutinnal rendelkező, 2008 után visszatérő Farkas Károllyal és a második versenyét teljesítő Pikó Gáborral. Molnár érdemeit tovább erősíti, hogy az igen bizonytalan állapotú 8-as géppel végzett az ötödik helyen, míg Károly a hatodik, Pikó a hetedik lett. A verseny leggyorsabb körét a már említett Farkas Karesz érte el a hatos számú gokarttal. (25,533) A kategóriát Riba Krisztián vezeti négy pontos előnnyel Szetei Gergely és kilenc ponttal Szántó Tamás előtt. A negyedik helyen stílszerűen két negyedik célba éréssel Benedek Viktor áll.

Szetei Gergely – 1. helyezett

A szerencse mellém állt az időmérőn, mert a legnagyobb riválisok után, negyedikként gördültem ki a pályára, ami azért volt jó, mert hozzájuk képest én már optimálisabb körülmények között kvalizhattam. Sikerült pole-t futnom, ami eddig ebben a bajnokságban igen ritka, mindössze ez a második időmérő elsőségem egész AGB-s pályafutásom során. A gépet illetően G1-hez hasonlóan ugyancsak melléfogtam, mert a 4-es számú névre hallgató gokartot húztam, ami a mezőny egyik leggyengébb kartja volt. A versenyem nem volt épp nyugodt, Riba Krisz végig nyúzott, gyilkolt, kalapált a futam során és mindketten csak az alkalmat vártuk, amikor sikeresen hibázok és az egész mezőny szépen elmegy mellettem. Én lepődtem meg a legjobban, amikor a leintésnél is az első helyen álltam, de ehhez nagyban kellett az is, hogy a Ribinek és a Szántó Tominak az utolsó körökben elüvegesedjenek a gumijai és így a legfeszültebb pillanatokban el tudtam húzni az éhes vadak elől. Ez volt az első győzelmem a kettes kategóriában, ráadásul mindezt egy haldokló géppel. Őszintén szólva nem számítottam rá, de szerintem a többiek se rám, nagyon örülök neki. Az egyes kategóriában elsőként futottam időmérőt, ezáltal jól be is szívtam, csak a középmezőnyből indulhattam, aminek eseményéről csak annyit tudok mondani: ez van. A bajnokság harmadik futama a Hungaroringen kerüt megrendezésre, ahol Riba úr verhetetlen, de a Szántó Tomi is nagyon jó. Szép csata lesz srácok, remélem, nem maradok majd le és sikerül vennem Titeket a kart on-board kamerájával!

Riba Krisztián – 2. helyezett

Az időmérőm nem sikerült túl jól, hisz Gergő simán vert. A versenyen pedig hibáznia kellett volna, hogy meg lehessen előzni, de ezt nem tette meg.

Szántó Tomi pedig ismét komolyan nyomott végig, de neki ugyanolyan problémája volt velem, mint nekem Gerivel

Szántó Tamás – 3. helyezett

Életemben először voltam ezen a vonalvezetésén a pályának, így bele kellett húzni, hogy legyen valami esélyem azok ellen, akik már ismerik a pályát. Szerencsére pár edzés után ráéreztem a szokványostól egészen eltérő körülményekre, és annak ellenére, hogy hibázgattam az időmérőn, nem is maradtam el sokkal az elejétől. Örültem a 3. helynek, melyet a versenyen megtartottam. Előttem Szetei Gergő és Riba Krisz ütötték egymást két gyengébb géppel. Néhányszor megpróbáltam Ribát körbeautózni a pálya első részében, amíg ő a Szetei mögötti fékezgetéssel volt elfoglalva, de végül ez nem sikerült. Később magunkra húztuk Benedek Viktort is, így már a védekezésre is kellett figyelnem, hatalmas kockáztatásba pedig nem akartam belemenni így a szezon elején. Meglátjuk mi lesz később, a következő futamon is a dobogó a cél.

Végeredmény – Hungarokart Center

1. Szetei Gergely 25

2. Riba Krisztián 20

3. Szántó Tamás 16

4. Benedek Viktor 13

5. Molnár Tibor 11

6. Farkas Károly 10

7. Pikó Gábor 9

8. Kovács Zsolt Milán 8

9. Turóczi Máté 7

Bajnokság állása a második futam után

1. Riba Krisztián 45

2. Szetei Gergely 41

3. Szántó Tamás 36

4. Benedek Viktor 26

5. Pikó Gábor 20

6. Molnár Tibor 18

7. Kovács Zsolt Milán 18

8. Turóczi Máté 15

9. Farkas Károly 10

3. kategória

A 3. kategória Topor Kálmán győzelmével zárult, aki nyugodt és alázó versenyt futott. Riba Krisztián jócskán betermelt a második helyes serlegekből, mert ezúttal is a pódium közepes magasságú foka jutott neki. Ennek Csáki Zoltán örülhetett a legkevésbé, aki a rajtnál Riba előzése miatt vesztett egy helyet és technikai gondoktól szenvedve egészen az utolsó előtti pozícióig esett vissza. Pribilinszky Zoltán a verseny közepe tájékán keményen üldözte a második Krisztiánt, de ellenfele egyszercsak megtáltosodott és magára hagyta Zolit. A negyedik Pinkert György messze volt Priblitől, de üldözőit is hamar lezárta, ezáltal ő is magányosan körözgetett a célig. Németh Attilának ezúttal az ötödik hely jutott és a korábban említett Csáki Zoltán hatodik lett. A mezőny félig-meddig újonc tagja, Lámer Zoltán a hetedik pozíciót kaparintotta meg. Kísértetiesen hasonló a 85 kilógrammosok pontállása a 75 felettiekhez, hisz itt is Riba Krisztián áll az élen 45 ponttal, akit négy ponttal a mostani futamon diadalmaskodó Topor Kálmán üldöz. A harmadik helyen a most sok pontot vesztő Csáki Zoltán áll.

Riba Krisztián – 2. helyezett

Itt még rosszabbul ment a kvali, 3 lettem. A rajtnál a Chucky-t //Csáki Zoltán// meg tudtam előzni de Topor úrral nem tudtam mit kezdeni, így maradt a 2. hely. Később Chucky barátom elmondta, hogy a gépem a rajt előtt már megmozdult, de mondtam neki, hogyha erről bárkinek beszél, akkor nagy baj lesz.

Végeredmény – Hungarokart Center

1. Topor Kálmán 25

2. Riba Krisztián 20

3. Pribilinszky Zoltán 16

4. Pinkert György 13

5. Németh Attila 11

6. Csáki Zoltán 10

7. Lámer Zoltán 9

Bajnokság állása a második futam után

1. Riba Krisztián 45

2. Topor Kálmán 41

3. Csáki Zoltán 30

4. Pribilinszky Zoltán 25

5. Németh Attila 24

6. Pinkert György 19

7. Lámer Zoltán 16

4. kategória

A versenyzők igazán rászolgáltak a „nehézfiú” titulusra, hisz a verseny elején igazi húsdarálót produkált a mezőny. Persze a felek végig korrektül bántak egymással, amit öröm volt nézni. Az időmérőt és a győzelmet is Csáki Zoltán nyerte meg, méghozzá borzasztó nagy előnnyel, csaknem az egész mezőny sikerült leköröznie. Pinkert György lett a második, akit a kezdetekben keményen szorongatott Bérdi Tamás, de végül Gyuri és gokartja magára talált és magabiztosan haladt az ezüstérem felé. Bérdi, miután lemaradt üldözöttjétől, hasonló magányban lett harmadik helyezett. A bravúros szombati HCK-s eredményekkel büszkélkedő (két futamgyőzelmet is szerzett) Nyuka Gábor ezúttal éppen csak, de lemaradt a dobogóról. A legnagyobb küzdelem a Pribilinszky Zoltán, Vörös Imre és Sódar Zoltán alkotta trió között zajlott le, akik végig nyúzták, harapták egymást a 15 perc alatt. Végül az imént felsorolt sorrendben haladtak át a célvonalon az ötödik, hatodik és hetedik pozícióban. Sajnos ebben a kategóriában dolgozott leginkább a technika ördöge. A 85 kilogramm felettiek győztese Topor Kálmán és a mezőny egyetlen újonca, Siroki Gábor is kiállni kényszerült a futamból. Rettentő szoros lett a pontállás ebben a kategóriában. Az első Csáki Zoltánt, a második Vörös Imrét és a harmadik Pinkert Györgyöt csupán csak 3 pont választja el egymástól. Garantáltan további akciódús futamok várhatóak a jövőben.

Csáki Zoltán – 1. helyezett

Érdekes, hogy a 4-es kategória időmérőjét nem éreztem túl jónak, de már az első körben sikerült megszereznem a pole-t. Időrendben a géphúzás következett, ami meghatározta a második versenyemet, mivelhogy az elsőként húzó Kálmán ez egyik leggyengébb gépet húzta, és cserét kért, így fordulhatott elő, hogy visszarakták a vezethetetlennek minősített 4-es gépet. Négyes kategóriában sikerült jól eljönni a rajtnál, óvatosan bántam a géppel, ami ezt meghálálta és már a 4. kör után megnyugtató, előnyre tettem szert a Gyurival szemben. Szinte végig tiszta köröket tudtam menni ennek köszönhetően a verseny végére több mint fél körre növeltem az előnyömet.

A hármas kategóriát a második helyről kezdtem, de már a felvezető kör után jeleztem, hogy a gép erősen jobbra húz és ennek köszönhetően nagyon nem szeret balra fordulni. A rajtnál a Riba úgy bejött mellém, hogy se a szűk ív fele terelni, se felgyorsulni nem tudtam a pár méterre lévő kanyarig, mivel az ellenkormányzás (később kiderült, hogy az egyenesbe tartás is) visszafogta a gépet. Borzasztó volt, hogy nem a pozíció megtartásáért kellett küzdeni, hanem azért hogy egyáltalán pályán tudjam tartani a “gépemet”. Az előző futamban 2.- ként beérő Gyurit úgy engedtem el, hogy szinte észre se vettem. (Még lekörözésnél se álltam volna szebben félre!) Végül is még szerencsésnek kéne éreznem magam, hogy összekapartam 10 pontot. Érdekes hogy a 2. 3. és 4. kategória győztesei begyűjtöttek 1-1 “dobott” futamot is, valószínű, hogy nem felejtettek el vezetni a két futamuk szünetében, hanem inkább a gépek kezelhetősége közti különbségek nőttek hatalmasat, de erről majd írjanak ők…

Bérdi Tamás – 3. helyezett

Most jártam először ezen a pályán, de a felülete nem volt új, szoktunk télen jégmotorozni, bár ez a fajta „jéggokartozás” újdonság volt. Eleinte kicsit szürreálisnak tűnt, olyan volt mintha teremben futnánk esős versenyt, de igazából nagyon tetszett. Az időmérő edzés második felében sajnos már nem tudtam javítani, mert a végére csúszkált alattam a gép, de így is sikerült a harmadik helyet elcsípnem. A rajtnál nem történt semmi különösebb, azonban pár kör múlva utolértem Pinkert Gyurit és annyival gyorsabb voltam nála, hogy nem akartam kockáztatni. Mögöttünk leszakadt mindenki, ezért azt gondoltam bőven lesz majd időm és alkalmam megelőzni őt. Sajnos aztán Gyuri hirtelen annyira begyorsult, mintha talált volna egy újabb sebességi fokozatot így aztán 2 kanyar alatt annyira elhúzott tőlem, hogy nem is igazán értettem mi történt. Verseny után beszélgettünk és Gyuri is mondta, hogy ő még jobban meglepődött azon, mennyire megtáltosodott a gépe. Bár amíg esélyem volt az ellene való csatára, egy alkalommal elmehettem volna mellette, mert a gumijai akkor még olyan vacak állapotban voltak, hogy a célegyenesre forduláskor a kanyar közepén hirtelen fékeznie kellett, nehogy a falban kössön ki. Én ekkor olyan közel haladtam mögötte, hogy nem tudtam elkerülni az ütközést és a falba löktem. Ebben a helyzetben adódott egy lehetőség és elmehettem volna mellette, de nem éreztem volna korrektnek. Ráadásul amennyire a gépe később magára talált, nem is biztos, hogy sikerült volna tartanom a megszerzett pozíciót. A vége felé, amikor egyedül voltam, már csak igyekeztem vigyázni a gumikra, tudván hogy sokaknak akadt velük gondja aznap. Örülök, hogy ennyi kihagyás után újra dobogóra állhattam és gratulálok a többieknek!

A bajnokság soron következő futama a választások napjára, április 11.-ére esik. A helyszín a magyar autósport fellegvára, a Hungaroring belsejében található gokart pályán lesz. A gyors és technikás nyomvonallal rendelkező „aszfaltcsík” igen közkedvelt a versenyzők körében lendületessége miatt. Az esőkabátok és az esőernyők életet menthetnek, mert a pályán, a történelem során rengetegszer megesett, hogy az eső hirtelen lezúdult a résztvevőkre, ami tovább fokozta az amúgy sem csekély izgalmakat.

Szerző: Szete