HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK
Rotax Max tesztvezetés 2017-ben is

Rotax Max tesztvezetés 2017-ben is

Az előző évekhez hasonlóan idén is folytatjuk azt a “hagyományunkat”, hogy számos versenyzőnek lehetőséget adunk valamilyen versenygép kipróbálására. Az előző években volt már Ariel Atom tesztvezetés, RCM Suzuki Swift-tel is körözhettek már nyerteseink, 2015-ben és 2016-ban pedig a Mezőhegyi kupa versenyeire lehetett indulási jogot vagy tesztvezetést nyerni.

Az előző évek pozitív visszajelzései alapján idén ismét Rotax Max tesztvezetéseket lehet nyerni. A tavalyi évhez hasonlóan idén is 17 versenyző nyerhet tesztvezetést az OAGB, a HCK és az Endurance versenyzői közül.

Aki nem ismerné, a GTC Hungary egy amatőr versenysorozat, de velünk ellentétben mindenki a saját gokartjaival tud ott elindulni. Több kategóriában rendeznek futamokat, attól függően, hogy ki-milyen gokarttal rendelkezik.

Terveink szerint 8 OAGB versenyző 7 HCK és 2 Endurance OAGB versenyző nyerheti meg a tesztvezetések egyikét az alábbi lebonyolítás alapján:

agb

 

OAGB

Az évet 3 szakaszra bontjuk, mindhárom szakaszt külön értékelünk. Szakaszonként 3-2-3 OAGB versenyző nyer egy indulási jogot a GTC egyik edzésén.

1. szakasz: 7-8. futamok

2. szakasz: 9. futam

3. szakasz: 10-11. futamok

Minden szakasz után, az adott számú futamon megszerzett pontok alapján a versenyzőket – kategóriától függetlenül – sorrendbe állítjuk, és a legtöbb pontot szerzett versenyző nyeri meg a tesztvezetést a GTC-n. Aki több kategóriában indul, annak a különböző kategóriákban elért eredményeit nem vonjuk össze, minden kategóriát külön értékelünk. Az értékelésben csak azok a kategóriák vesznek rész, ahol az adott futamon legalább 7 induló volt.

Pontegyenlőség esetén az alábbi elvek alapján alakul ki a végső sorrend, ponteldobás nincs:

-az adott szakaszban elért jobb helyezés a futamokon

-az adott szakasz időmérőin elért jobb helyezés

-a teljes évben megszerzett több pont

-a teljes évben elért több, jobb helyezés a futamokon

-a teljes év időmérőin elért több, jobb helyezés

A nyereményeket az adott szakasz után megrendezett teszten lehet igénybe venni, ezzel kapcsolatban információt az adott szakasz után tudunk adni. Ha valamelyik nyertesnek nem jó az időpont, akkor a sorban utána következő veheti igénybe az indulási jogot.

hck

 

HCK

Az évet 3 szakaszra bontjuk, mindhárom szakaszt külön értékelünk. Szakaszonként 3-1-3 versenyző nyer tesztlehetőséget egy Rotax Max versenygokarttal, a Gokart Talent Cup keretein belül.

1. szakasz: 7-8. futamok

2. szakasz: 9. futam

3. szakasz: 10-11. futamok

Minden szakasz után, az adott számú futamon megszerzett pontok alapján a versenyzőket – kategóriától függetlenül – sorrendbe állítjuk, és a legtöbb pontot szerzett versenyző nyeri meg az indulási jogot a GTC edzésén. Aki több kategóriában indul, annak a különböző kategóriákban elért eredményeit nem vonjuk össze, minden kategóriát külön értékelünk. Az értékelésben csak azok a kategóriák vesznek rész, ahol az adott futamon legalább 7 induló volt.

Pontegyenlőség esetén az alábbi elvek alapján alakul ki a végső sorrend, ponteldobás nincs:

-a adott szakaszban elért jobb helyezés a futamokon

-az adott szakasz időmérőin elért jobb helyezés

-a teljes évben megszerzett több pont

-a teljes évben elért több, jobb helyezés a futamokon

-a teljes év időmérőin elért több, jobb helyezés

A nyereményeket az adott szakasz után megrendezett teszten lehet igénybe venni, ezzel kapcsolatban információt az adott szakasz után tudunk adni. Ha valamelyik nyertesnek nem jó az időpont, akkor a sorban utána következő veheti igénybe az indulási jogot.

endu

 

Endurance OAGB

Az évet 2 szakaszra bontjuk, mindkét szakaszt külön értékeljük. Szakaszonként 1 tesztvezetés kerül átadásra.

1. szakasz: 6-7. futam

2. szakasz: 8-9. futam

Értékelés:

Az értékelés alapja az, hogy a futamokon teljesített etapját ki tudja minél kisebb szórással teljesíteni.

Minden etapot külön értékelünk. Az etapban futott köridőket növekvő sorrendbe állítjuk, majd megfelezzük (páratlan számú körnél felfelé kerekítve), és a legjobb köröket vesszük figyelembe (pl.:41 körnél 21 kört). A legrosszabb köridőből kivonjuk a legjobb köridőt, és ez a különbség lesz az értékelés alapja. Aki több etapot teljesített, annak a legkisebb szórású idejét vesszük figyelembe, tehát futamonként minden csapat minden versenyzőjének egy ideje lesz. Ezeket az időket összeadjuk (szakaszonként  2 időt), és akinek a legkisebb idő jön ki, az a szakasz nyertese.

A nyereményeket az adott szakasz után megrendezett teszten lehet igénybe venni, ezzel kapcsolatban információt az adott szakasz után tudunk adni. Ha valamelyik nyertesnek nem jó az időpont, akkor a sorban utána következő veheti igénybe az indulási jogot.

Egyéb információk:

A tesztvezetést csak az nyerheti meg, aki 2017-ben az adott kategóriában legalább 4 futamon elindult már.

Egy versenyző csak egy alkalommal nyerhet tesztet az év folyamán. Amennyiben újra ő nyerné meg a lehetőséget, úgy a sorrendben utána következő kapja meg a tesztet.

Fontos:

Az Országos Amatőr Gokart Bajnokság csak az anyagi fedezetet biztosítja a teszteléshez. Az, hogy valaki ezt igénybe veszi a saját döntése, és a továbbiakban a GTC Hungary szervezőjével kell felvennie a kapcsolatot, és megbeszélni illetve elfogadni a részvétel feltételeit. Az OAGB semmilyen felelősséget nem vállal a teszten vagy a GTC-n történt bármely eseménnyel kapcsolatban.

Fenntartjuk a jogot, hogy amennyiben rajtunk kívülálló okok miatt nem tudjuk megtartani a fenti lehetőségeket, akkor egy másik, hasonló élményt nyújtó teszteléssel pótoljuk.