HCK szabályváltozások 2018

Felkerült a 2018-as HCK szabályzat az oldalra, az alábbiakban azokat a pontokat találjátok, ahol változás történt az előző évhez képest. Ettől függetlenül mindenki számára a szabályzat teljes ismerete szükséges, így kérjük, hogy a futam előtt olvassátok át a teljes szabályzatot.

A változások:

1.
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) 2018. évre kiírja a gokart szakág egyéni, Országos Amatőr Gokart Utánpótlás Bajnokságát (HCK).

A Hobby Cart Kupa is hivatalos MNASZ bajnokság lett.

2.
-Junior kategória: minimum 45 kg, 2003.12.31 után született versenyzőknek

Megszűnt a Light kategória, ahol elvileg bárki elindulhatott, aki nehezebb, mint 45 kg. Az idei évtől ezt a kategóriát meghagyjuk a gyerekeknek, és igazodva a nemzetközi gyakorlathoz, Junior kategóriára nevezzük át.

3.
1.4. A futamokon a bukósisak és a zárt cipő viselése mindenkinek kötelező. A Junior kategóriában a nyakvédő használata kötelező. A bordavédő és a kesztyű használata javasolt.

A Junior kategóriában kötelezővé tesszük a – a zárt cipő és a bukósisak mellett – a nyakvédő használatát.

4.
4.4. A futamon csak az indulhat, aki az időmérő edzés végéig bekerül a nevezők közé az időmérő edzés eredményeit tartalmazó, mindenki által látható listába, melyet a monitoron lehet követni.

Többször előfordult, hogy valaki időmérő edzés nélkül, az utolsó pillanatban ült be egy futamra. Ezt a jövőben annyiban szabályozzuk, hogy ezt csak akkor teheti meg, ha az időmérő edzés vége előtt jelzi, és bekerül a neve az időmérő edzés táblába. Azt továbbra is igaz, hogy amennyiben nem, vagy nem akkor teljesíti az időmérő edzést amikor kellene, akkor az utolsó helyről kell rajtolnia.

5.
5.4. A Junior kategóriában csak azok a versenyzők indulhatnak, akik 2003.12.31 után születtek.

A nevezések korlátozásához is bekerült, hogy csak az indulhat a Junior kategóriában, aki idén tölti be a 14. életévét, vagy fiatalabb ennél.

6.
11.7. Műszaki hiba esetén a szervezők döntése alapján három lehetséges folytatás lehet:
– amennyiben rövid időn belül meg lehet javítani a hibás gokartot, és a javítás nem befolyásolja a gokarttal elérhető köridőt az addig lefutott időmérőkhöz viszonyítva, úgy azzal a gokarttal folytatódhat az időmérő edzés
– amennyiben nem lehet visszaállítani a hibás gokart állapotát az addig lefutott időmérőkhöz képest, és az időterv engedi, újra lehet kezdeni az adott kategória időmérő edzését
– amennyiben nem lehet visszaállítani a hibás gokart állapotát az addig lefutott időmérőkhöz képest, és az időterv nem engedi az időmérő edzés újrakezdését, úgy egy másik gokarttal lehet folytatni az időmérő edzést
A döntést a szervezők hozzák meg, az időtervet, és az egyéb körülményeket figyelembe véve.

Pontosításra került, hogy mi a teendő, ha időmérő edzés közben műszaki hiba merül fel.

7.
11.11. Az időmérő edzésen nem megengedett a rádiós/telefonos kommunikáció a versenyzőknek. Aki bármilyen kommunikációs eszközt használ az időmérő edzésen, annak érvénytelen az elért eredménye, és a mezőny végére sorolható.

Be lett tiltva a rádiós/telefonos kommunikáció az időmérő edzésen.

8.
12.9. A rajtvonal a pole pozícióból induló versenyző gokartja előtti, képzeletbeli vonal. Minden versenyző akkor kezdi meg az első körét, amikor ezen a vonalon áthalad, és addig lehet új rajtot elrendelni, amíg a hátrányba került versenyző nem haladt át másodszor is ezen a vonalon, azaz nem teljesítette az első körét.

Pontosításra került az első kör fogalma, ez akkor lehet fontos, ha az első körben történik olyan esemény, ami miatt új rajtot kell elrendelni.

9.
13.4. A versenyen nem megengedett a rádiós/telefonos kommunikáció a versenyzőknek. Aki bármilyen kommunikációs eszközt visz magával a versenyen, az a futamból való kizárással büntethető.

A versenyen is betiltásra került a rádiós/telefonos kommunikáció.

10.
Amennyiben valaki indokolatlanul nagy lassítással engedi el a lekörözőt, és emiatt őt a vele egy körön lévő(k) megelőzi(k), úgy ebben az esetben az előzést végrehajtó mentesülhet a büntetés alól.

Többször előfordult az elmúlt években, hogy a lekörözendő versenyző olyan előzékenységgel akarta elengedni a lekörözőt, hogy a vele egy körben lévők nem tudtak mit tenni, ők is megelőzték. Fontos, hogy mindenki elengedje azt, aki le akarja őt körözni, de ezt úgy kell megtenni, hogy ez minél kisebb időveszteséggel járjon. Amennyiben másokkal is csatában van, az nem megoldás, hogy szinte megáll, és félreáll a pálya szélén. Ezt akkor lehet megtenni, ha amúgy is utolsó valaki, egyéb esetben nem biztos, hogy tudunk büntetni, ha ezért őt, a vele egy körben lévő megelőzi.

11.
– ha egy versenyző kicsúszik a pályáról, de ez nem akadályozza meg a tovább haladásban, akkor csak úgy jöhet vissza a pályára, hogy a kicsúszás és a visszajövetel közötti távolság, amelyet a pályán kívül tett meg nem lehet kevesebb, mintha ugyanezt a szakaszt a pályán tette volna meg. Akinél ez kevesebb – azaz levágja a pályát – annak minden olyan versenyzőt vissza kell engednie, aki a kicsúszás előtt a közelében volt.

Tavaly többször is előfordult, hogy valaki levágta a pályát, és ebből semmilyen hátránya nem származott (ugyanoda állt vissza, ahonnan kiesett). Míg ha nem a pályalevágást választotta volna, hanem visszajön ott a pályára ahol kicsúszott/kilökték, akkor többen is megelőzték volna. Aki levágja a pályát, az nem teljesíti a versenytávot, így nagyon nehéz értékelni őt. A megfogalmazás talán nem teljesen egyértelmű, viszont eddig semmi sem volt a szabályzatban erről. A mostani szabály irányt mutat, a döntést a szervezők hozzák meg. Az idei tapasztalatokat figyelembe véve jövőre esetleg tovább pontosítjuk ezt a pontot.