HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK
Az OAGB csapata nyert a RaceCenter 24 órás szimulátor versenyén

Az OAGB csapata nyert a RaceCenter 24 órás szimulátor versenyén

spa2014. december 27-én rendezték meg a RaceCenter autóverseny szimulátor központban az év egyik legjobban várt versenyét, a 24 órás endurance futamot. A viadalra hét csapat 21 versenyzője adta le a jelentkezését, a résztvevők között pedig több kiemelkedő szimulátorversenyző, valamint az OAGB és a HCK 11 korábbi és jelenlegi versenyzőjének nevét is megtalálhattuk. A verseny helyszíne a híres Spa-Francorchamp pálya, mely 7 kilométeres hosszával és változatos kanyarjaival kellő kihívást jelentett a résztvevő csapatoknak.

A futamot hatalmas csatában az OAGB csapata (Báldi Gergő, Lencsés Bálint, Németh Attila) nyerte az idei, illetve korábbi OAGB és OAGB Endurance bajnokokból (Balogh Dávid, Herman Tibor, Masát Marci, Schreiber Roland) összeállt csapat ellen.

Gépkiosztás és csapatok:

10891746_1657986691094840_6312449613265875862_n

1.

Hermann Tibor

Masát Márton

Balogh Dávid

Schreiber Roland

3.

Krausz Krisztián

Korgyik Zoltán

4.

Háfra Zsolt

Baukó Levente

5.

Jákói Kristóf

László Gábor

Hange László

Szabó Márton

6.

Schrik Sándor

Benrhardt Ákos

Pálmai László

Mihályfalvi Zsolt

8.

Németh Attila

Lencsés Bálint

Báldi Gergő

9.

Kiss Gábor

Márton Balázs

Időmérő edzés:

10882197_1657872584439584_8832024687769916091_nA verseny egy 1 körös időmérő edzéssel indult, és bár egy 24 órás versenyen a rajtpozíció nem meghatározó fontosságú, mindenki megpróbálta a legjobb formáját hozni.

Az időmérő edzés végeredménye:

1. Krausz-Korgyik 2:22.131

2. Németh-Lencsés-Báldi +1,443

3. Herman-Masát-Balogh-Schreiber +1,691

4. Jákói-László-Hange-Szabó +4,142

5. Kiss-Márton +4,248

6. Hárfa-Baukó +5,932

7. Schrik-Benrhardt-Pálmai-Mihályfalvi +7,191

Verseny:

10882273_1658127421080767_1081162090432450389_nA rajtnál nem igazán látszódott, hogy egy hosszútávú futamról van szó, többen az első kanyarokban szerették volna megnyerni a versenyt. Ennek köszönhetően több ütközés és kicsúszás is történt az első körökben, és csak miután lecsillapodtak a kedélyek, azután lehetett a hosszú távra koncentrálni. A futamon, mint ahogyan az várható volt, szinte minden csapatnak akadtak gondjai. Volt aki az Eau Rouge-ban szaltózott egyet egy, a programban lévő hiba miatt, és volt aki szintén nem egy életszerű helyzetbe kerülve, a boxutca bejáratnál pördült meg úgy, hogy az autója pontosan beszorult a boxutca két fala közé, és közel egy percbe telt, míg ki tudott onnan kászálódni.

10306389_1658132351080274_8685209887834532913_nTermészetesen előfordultak kanyarlevágások, és a sebesség túllépése a boxutcában, amikért büntetést kaptak a csapatok.

Egy fontos taktikai elem volt, hogy valaki gyors köröket menjen, de emiatt gyorsabban koptassa a gumiját, vagy esetleg lassabban menjen, és a kevésbé kopó gumik miatt ki tudjon hagyni egy kerékcserét. A legjobbak ezt könnyen megoldották, gyorsak voltak és nem koptak a gumijaik.

Természetesen versenyzőtől függően egész széles skálán mozgott az egy gumigarnitúrával megtett körök száma: normál esetben 15-40 kört mentek el egy szett gumival a versenyzők. A legjobbak 25-30 körig használtak egy garnitúrát.

10423720_1658207264406116_2415676342285905542_nA verseny első felében elkezdett szétszakadni a mezőny, az első két helyezett (1-es és 8-as gép), valamint a dobogóért harcolók (3-as, 5-ös és 9-es gép) voltak versenyben egymással. Az első kettő között 11 óra versenyzés után mindössze egyetlen mp volt a különbség, de a követő boly is mindössze egyetlen körrel volt lemaradva.

Az éjszaka nagyon nehéz helyzet elé állította a versenyzőket. Az első két helyen mindkét csapat derekasan állta a sarat, nem változott a különbség köztük, a harmadik helyért vívott csatában azonban többször is helyet cseréltek a versenyzők.

10300288_1658215004405342_6336849775088207730_nAz utolsó két óra már nem hozott izgalmakat, bár a második helyen álló csapat (1-es gép) 2 perc 40 mp-ről a felére csökkentette a távot, de az élen állók így is magabiztosan, bár a 24 órát tekintve minimális, 1 perces előnnyel nyerték meg a futamot.

A verseny leggyorsabb körét Báldi Gergő futotta, a 2:20.234-es idő elérhetetlennek tűnt a többiek számára. Egyedül László Gábor tudott 1 mp-en belül kerülni ehhez az időhöz 2:21.098-es idejével.

A futam végeredménye:

1. Németh-Lencsés-Báldi 589 kör

2. Herman-Masát-Balogh-Schreiber +1:21.468

3. Jákói-László-Hange-Szabó +2 kör

4. Kiss-Márton +3 kör

5. Krausz-Korgyik +10 kör

6. Schrik-Benrhardt-Pálmai-Mihályfalvi +22 kör

7. Hárfa-Baukó +278 kör

Gratulálunk minden csapatnak, akik hősiesen végig küzdötték a 24 órát.

Szerző: Attys