HÍREK

HÍREK-INFORMÁCIÓK
Rátkai Jani a Mezőhegyi Kupán

Rátkai Jani a Mezőhegyi Kupán

Az idei év OAGB különdíja az, hogy 3 versenyző elindulhat egy versenyen, egy Rotax Max gokarttal a Mezőhegyi kupán. A kulcsi OAGB futam után dőlt el, hogy az első lehetőséget Rátkai János nyerte meg.

A bajnokság 2002 után ismét egy olyan lehetőséget próbál adni a versenyzőknek, ahol betekintést nyerhetnek az amatőr gokartozás utáni következő lépcsőfok lehetőségeibe. A nyeremény egy versenynapot tartalmazott egy Rotax Max versenygéppel, amely magába foglalt 3 szabadedzést, egy időmérő edzést, és két versenyt. Saját költségen lehetett még szabadedzést vásárolni a pénteki napra, és szintén saját költség lett volna új gumikat vásárolni.

img_9512_stdRátkai János: “Még sohasem vezettem Rotax Maxot, így péntekig minél több videót igyekeztem megnézni, lehetőleg olyanokat, amelyek Kecskeméten készültek, normál irányban. Novák Bálint volt a segítségemre, aki tanácsokat osztott és persze videókat, ennek köszönhetően úgy tudtam bemenni az 1. szabadedzésre, hogy a vonalvezetést nagyjából ismertem, és az ideális íveket is használni tudtam. Pénteken délben indultunk el Budapestről és olyan fél 2 fele érkezhettünk le Kecskemétre, a Gokart Stadionba, ami tényleg olyan mint egy stadion. Minél több „tudást” próbáltam magamba szívni a pénteki napon. Figyelni követni a pilótákat a pályán. Végül én úgy döntöttem nem edzek pénteken. Nem azért mert ennyire „királycsávóvagyok”, hanem mert anyagilag nem tudtam ezt megengedni magamnak. Amikor leérkeztem, a méretemre állítottuk a gépet, és aminek külön örültem az az, hogy apró beállítások után Fodor Árpi ment pár kört azzal a géppel, amivel ugye én fogok rajthoz állni másnap, és egy apró teszt után még állítottak a gépen az ő véleménye alapján.”

Szombat reggel 6:00-kor csörgött az óra és bár nem szeretek hétvégén órára kelni, most nagyon szívesen keltem ki, öltöztem és indultam el a pályára. Három szabadedzést kaptam délelőtt. Erre a versenyre Sövér Laci volt a szerelőm (aki a 2009-es és 2011-es HCK bajnok Sövér Laci apukája), rengeteg jó tanáccsal látott el és igyekeztem mindent betartani amit mond. Lassan kezdtem neki az első szabadedzésnek és fokozatosan építettem fel a tempómat kanyarról kanyarra. Végül 39,4et futottam első edzésben ami nem mondható rossznak figyelembe véve azt hogy sohasem mentem még Rotax Max-al.

A 2. edzésre már felbátorodtam és kicsit többször is találtam el az ideális ívet így már 38,9et mentem amivel már bőven elégedett voltam. A 3. szabadedzésen is ugyan ezt az időt sikerült elérnem.

img_9583_stdIdőmérő előtt gumit cseréltünk és kaptam egy fokkal jobb gumikat, amivel végül 38,6-ot tudtam menni. Abszolút 9. helyről rajtoltam, a kategóriámban pedig a 4. helyet foglaltam el. Pozitívum a számomra, hogy Laurától – aki a 3. helyen végzett – csupán 5 tizedet kaptam, de neki vadonatúj gumijai voltak. Elmélkedtünk, hogy azonos technikával vajon hol is tudnék lenni, de ezt gyorsan befejeztem nem erre kell gondolnom, hanem hogy egy jót versenyezzek. A repülő rajt egy külön kategória, soha nem indultam még így el. Szerencsére nem történ probléma a rajtnál. Szépen eljött a mezőny, de 2 pozíciót veszítettem amit a versenyen sikerült visszahoznom, így a 9. helyen végeztem abszolút értékelésben, míg a kategóriámban a 4. helyen értem célba, aminek nagyon örültem. Ahogy Zsibrita Krisztián mondta: a cél a kockás zászló legyen. Hát meglett és mellé egy jó eredmény is társult. Kicsit fárasztó volt a 15 kör ebben a melegben és a két verseny közti pihenő nagyon gyorsan elment. A 2. versenyen szintén a 9. helyről indultam de itt már jobb rajtot sikerült fognom. A tempóm egészen jó volt és végül itt is a 9. helyet hoztam abszolútban, míg kategóriámban ismét a 4. hely jutott nekem. Mind a két futamon megtudtam ismételni a 39 alatti kört. Összességében egy nagyon jó napon voltam túl. A gép és én is egyben maradtunk nap végére és ehhez még jó eredmény is társult. Amit külön kiemelnék és jó érzés volt hogy a csapat és minden ismerős figyelt rám és próbált segíteni. Kisebb családi légkör alakult ki. Már csak egy nagy kérdés maradt meg bennem. Mi van HA egy vadonat új szett gumit felrakunk. Ez sosem fog kiderülni, de mindenesetre nagyon élveztem ezt a napot. Egy örök emlék marad!”

Képek a versenyről:

img_9606_std

Videók: